IFA 2016: Signature - submarka produktów RTV i AGD premium zagości w Europie

IFA 2016: Signature - submarka produktów RTV i AGD premium zagości w Europie02.09.2016 09:55
Źródło zdjęć: © WP

Podczas największych w Europie targów elektroniki użytkowej IFA w Berlinie gigant z segmentu sprzętów RTV-AGD przedstawił swoją linię produktów premium z serii Signature. Jest to ich europejska premiera, podczas której miałem okazję przyjrzeć się nieco bliżej sprzętowi, który kierowany jest do wybranej grupy użytkowników.

Rodzina LG Signature to sprzęt RTV i AGD - pralka, lodówka, telewizor oraz oczyszczacz powietrza. Już wiadomo, że pierwsze trzy z nich na pewno będą dostępne na europejskim rynku. Trwają jeszcze ostatnie rozmowy dotyczące obecności przedstawicieli LG Signature w na polskich półkach, ale coś mi podpowiada, że nic raczej nie będzie stało na przeszkodzie w drodze luksusowej submarki LG na nadwiślański rynek.

Każdy z produktów serii - jak twierdzi producent - charakteryzuje się zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami i nowatorską stylistyką. Urządzenia Signature to pralka Twin Wash, lodówka Door-in-Door oraz hybrydowe oczyszczacze powietrza.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Pralkę wyposażono w panel dotykowy Quick Circle User Interface, który wbudowano w szklane drzwi pod kątem 17 stopni tak, aby wyświetlane informacje były dobrze widoczne dla osoby stojącej przed urządzeniem. Pod bębnem natomiast umieszczono... drugi bęben w wysuwanej szufladzie. Twin Wash pozwala zorganizować drugie pranie w trakcie pierwszego. Kto nieraz po uruchomieniu cyklu znalazł gdzieś w pokoju ubrania, które także powinny iść do pralki, ale ich np. nie zauważyliśmy w pierwszej chwili, doskonale zda sobie sprawę z tego, do czego taka technologia mogłaby się przydać.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

W lodówce z kolei mamy do czynienia z flagowym projektem o nazwie Door-in-Door, który rozbudowano o funkcję Knock-On, co pozwala „zajrzeć” do wnętrza zamkniętej lodówki - wystarczy "zapukać" do przeszklonej powierzchni frontowych drzwi. Kolejną nowością jest funkcja Auto Door Open. Polega ona na automatycznym otwieraniu drzwi. Aby tak się stało, należy zbliżyć stopę do dolnej krawędzi urządzenia. Odpowiedni sensor wykryje ruch i otworzy drzwi. Może to być spore ułatwienie dla osób, które mają zajęte ręce np. zakupami albo w trakcie przygotowywania jakiegoś dania czy ciasta nie chcą ubrudzić lodówki.

Jeśli właśnie zastanawia was to, w jaki sposób zachowa się funkcja kiedy sensor wykryje malucha, który raczkuje po kuchni czy kota, psa albo inne zwierzę, któremu pozwalamy biegać po domu, spieszę z odpowiedzią. Pomyślano o rozwiązaniu, które zapobiega przypadkowemu otwarciu właśnie przez dzieci. Otóż za sprawność Auto Door Open odpowiada jeszcze jeden sensor, umieszczony znacznie wyżej, który sprawdza ruch także w okolicy górnych drzwi.

Najnowszy oczyszczacz powietrza z kolei posiada przejrzysty panel z funkcją Aqua-Cyclone oraz wskaźnikiem Smart PM1.0. które pozwalają usunąć z powietrza nieprzyjemne zapachy i pyłki, których wielkość zaczyna się od jednego mikrometra. Ale na tym nie koniec!

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Nas jednak najbardziej zainteresował telewizor OLED. 77-calowy Signature TV G6 to pierwszy telewizor, który zaprojektowano w myśl tzw. Picture-On-Glass (ang. obraz na szkle). Nowy design to przede wszystkim zwracający szczególną uwagę tył obudowy, wykonany z przezroczystego szkła, ciekawie wyglądająca podstawa i panel OLED o grubości zaledwie 2,57 mm - to tyle, ile grubość pięciu kart kredytowych! O samej jakości obrazu nie ma co się wiele rozpisywać w tym momencie, bowiem o działaniu i jakości obrazu wyświetlanego przez panele OLED-owe przeczytacie w moich dwóch poprzednich publikacjach:
- IFA 2016: Byłem w prawdopodobnie najpiękniejszym tunelu na świecie. Oto OLED TV od LG
- Oszukują nas czy nie? Czy matryce OLED-owe rzeczywiście są lepsze od LCD?

To, co jest pewnie najbardziej interesujące, to cena i dostępność. W Budapeszcie, podczas LG InnoFest 2016. dowiedziałem się jedynie, że dokładne informacje zostaną podane przy okazji IFA 2016. Tutaj jednak jedyne, co można usłyszeć to informacje, że LG Signature na pewno pojawi się na europejskim rynku. O obecności submarki w Polsce jeszcze niewiele wiadomo, bowiem jeszcze trwają rozmowy i negocjacje z punktami handlowymi. Największą ambicją producenta jest umieszczenie na polskich sklepowych półkach pralki, lodówki i telewizora. O oczyszczaczu powietrza jeszcze nic nie wiadomo, ale przecież nie jest to najważniejszy element linii Signature. W Budapeszcie udało mi się jedynie dowiedzieć nieoficjalnie, że orientacyjnie cena pralki LG Signature będzie mogła wynosić około 2000 do 2500 euro (8,5-10 tys. zł). Oczywiście będzie ona odpowiednio dopasowana do rynku.

Ponieważ mowa o urządzeniach kategorii premium, ich cena oczywiście będzie również odpowiednio premium. To zdecydowanie nie są propozycje dla Kowalskiego, a raczej dla osób bardzo wymagających i - rzecz jasna - majętnych. A takie na pewno się znajdą.

_ Z targów IFA 2016 w Berlinie, Sebastian Kupski _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.