IFA 2016: jeśli myśleliście, że Sharp umarł, to jesteście w błędzie

IFA 2016: jeśli myśleliście, że Sharp umarł, to jesteście w błędzie04.09.2016 21:48
Źródło zdjęć: © WP

Firma Sharp jakiś czas temu zniknęła ze sklepowych półek w Polsce. Całkiem dobre telewizory, sprzedawane w atrakcyjnych cenach, ale także zaawansowany sprzęt AGD, przestał być dostępny na rynku. Przyczyną były kłopoty finansowe japońskiego koncernu. Od jakiegoś czasu produkty marki znów pojawiają się w sklepach, jednak dopiero tegoroczne targi IFA pokazały, że ci, którzy pogrzebali Sharpa byli w błędzie. Producent pokazał kilka bardzo ciekawych nowości zarówno z linii telewizorów, jak i dużego AGD.

Na stoisku z telewizorami mogliśmy zobaczyć najlepsze modele, które wejdą do sprzedaży jeszcze na jesieni tego roku. Wśród nich, sporo urządzeń obsługuje standard 4K, a każdy model powyżej 3. cali jest wyposażony w zaawansowany system dźwiękowy harman/kardon. Co ważne, najlepsze modele wyposażone są w standard obrazu HDR, który znakomicie poprawia kolorystykę i dynamikę obrazu. Gdy patrzyliśmy na obraz telewizora, trudno było mu cokolwiek zarzucić. Bardzo dobre odwzorowanie kolorów, dobra czerń i biel, świetny kontrast i dobrze odwzorowane detale. W tym przypadku inżynierowie Sharpa wciąż potrafią "wyciągnąć" ze swoich matryc wysoką jakość obrazu, która nie przekłada się potem na wysokie ceny w sklepach.

Jeśli ktoś pamięta modele Sharpa sprzed kilku lat, to spotka go miłe zaskoczenie. Producent wyraźnie poprawił menu swoich telewizorów, a także przeprojektował piloty zdalnego sterowania. Znacząco poprawiła się przez to wygoda obsługi. Japończycy zerwali też ze śmiertelnie nudnym wyglądem swoich telewizorów. Teraz mają one ciekawie zaprojektowane ramki i bardzo eleganckie podstawy. Co więcej, producent przymierza się do wprowadzenia zupełnie nowych wzorów, których nie znajdziemy w żadnych konkurencyjnych produktach, np. eleganckie obudowy, podstawy i ramki wykonane są ze stali w kolorze szampańskim. Prezentują się one wyjątkowo efektownie i nic dziwnego, że w Azji to właśnie ten kolor podbija rynek.

Źródło zdjęć: © (fot. WP / Jarosław Babraj)
Źródło zdjęć: © (fot. WP / Jarosław Babraj)

Sharp nie porzucił także swojej technologii IGZO. Na stoisku mogliśmy podziwiać potężny telewizor wyświetlający obraz w jakości aż 8K. W przypadku rynku europejskiego to tylko pokaz siły, jednak na rodzimym podwórku Sharpa można go już kupić –. jego cena to równowartość 130 tys. dolarów. Obraz wyświetlany na telewizorze urzeka swoją szczegółowością, niesamowitymi detalami i kolorystyką. Stojąc tuż przed ekranem ma się wrażenie zanurzenia w świecie filmu. Jednak mamy spore wątpliwości, czy wart jest on aż tak wysokiej ceny.

Źródło zdjęć: © (fot. WP / Jarosław Babraj)
Źródło zdjęć: © (fot. WP / Jarosław Babraj)

Kolejnym argumentem pokazującym, że Sharp nie zniknie z rynku, są produkty koncepcyjne. Podczas targów IFA producent zbierał opinie na ich temat, ale także pokazywał całemu światu, że jego dział rozwoju ma się całkiem dobrze. Udało im się stworzyć najcieńszy na świecie ekran LED o grubości zaledwie 3,9 mm. To niewiele więcej niż ekrany OLED. Wiadomo jednak, że produkcja tych ekranów będzie stosunkowo droga, dlatego zaproponowano także konstrukcje o grubości 6,6 mm.

Źródło zdjęć: © (fot. Jarosław Babraj)
Źródło zdjęć: © (fot. Jarosław Babraj)

Producent stawia także na bardzo odważny design. Obok wspomnianych wyżej elementów w kolorze szampańskim Sharp pokazał coś zupełnie innego. Telewizor o kształcie, którego nie spotkacie u żadnego innego producenta (zdjęcie powyżej). To oczywiście model koncepcyjny. Zapytaliśmy o szansę wprowadzenia go do produkcji i co ciekawe, wcale nie jest to wykluczone. Jeśli zbierze się odpowiednio duża liczba zamówień (minimum 2. tys. egzemplarzy) to firma rozważy wprowadzenie urządzenia do regularnej oferty.

Urządzenia AGD

Sprzęty AGD spod znaku Sharpa zawsze należały do urządzeń klasy premium. Nic się tutaj nie zmieniło, a na targach IFA 201. Sharp jeszcze bardziej podkreślił, że jest liderem w technologii jonów plazmowych. Pokazano np. zmywarkę o pojemności 14 kompletów naczyń, która na cały cykl zmywania zużywa zaledwie 5,5 litra wody i do tego pracuje w klasie energetycznej A+++! Takich parametrów może Japończykom pozazdrościć wielu producentów. Zmywarka posiada jeszcze jeden wyróżnik, a mianowicie wbudowany plazmowy generator jonów. Dzięki niemu udaje się z wnętrza urządzenia usunąć 99 proc. bakterii, wirusów i grzybów. Ma to znaczenie nie tylko dla higienicznego zmywania, ale także utrzymywania czystości wnętrza. Każdy, kto ma zmywarkę wie, że brudne naczynia potrafią wydzielać nieprzyjemne zapachy – w zmywarce Sharpa nie ma to miejsca, bo likwidowane są drobnoustroje odpowiedzialne za ich produkcję. Co ciekawe, zmywarki potrafią samodzielnie otworzyć drzwi po skończonym cyklu, aby pozwolić uciec resztkom pary wodnej
powstałej podczas suszenia naczyń.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Również pralki Sharpa wyposażone są w technologię, które bez problemu radzi sobie z tak niebezpiecznymi bakteriami jak Escherichia coli czy gronkowiec złocisty. Oznacza to, że wyprane w niej ubrania nadają się dla niemowląt i dzieci, a także dla wszystkich osób cierpiących na różnego rodzaju alergie.

Lodówki japońskiego producenta –. obok technologii aktywnych jonów – potrafią samodzielnie usuwać z wnętrza etylen – gaz powstający przy przechowywaniu warzyw i owoców. Dzięki temu znacznie dłużej zachowują one świeżość, a wnętrze lodówki pozbawione jest przykrych zapachów.

Jarosław Babraj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.