IFA 2016: Inteligentna lodówka z wbudowanym wielkim tabletem z Windows 10

IFA 2016: Inteligentna lodówka z wbudowanym wielkim tabletem z Windows 1005.09.2016 12:18
Źródło zdjęć: © Sebastian Kupski, WP

Podczas największych w Europie i drugich największych na świecie targów elektroniki użytkowej IFA w Berlinie mieliśmy okazję pobawić się lodówką z wbudowanym wielkim 21,5-calowym ekranem-szybą. Ten, oprócz sprytnego podglądania zawartości w lodówce, spełnia także rolę tabletu z systemem Windows 10 na pokładzie. Jeśli zatem kiedykolwiek usłyszeliście termin "inteligentna lodówka", ta z pewnością wpisuje się w definicję takiego pojęcia.

Podczas największych w Europie i drugich największych na świecie targów elektroniki użytkowej IFA w Berlinie mieliśmy okazję pobawić się lodówką z wbudowanym wielkim 29-calowym ekranem-szybą. Ten, oprócz sprytnego podglądania zawartości w lodówce, spełnia także rolę tabletu z systemem Windows 10 na pokładzie. Jeśli zatem kiedykolwiek usłyszeliście termin "inteligentna lodówka", ta z pewnością wpisuje się w definicję takiego pojęcia.

LG Smart InstaView Door-in-Door Fridge to dwustronna lodówka, na której prawych drzwiach umieszczono sporą półprzezroczystą szybę. Wystarczy w nią stuknąć, aby bez otwierania drzwi mieć podgląd zawartości. Pozornie może nie być to najbardziej pożądana funkcja lodówki, ale jeśli bliżej przyjrzeć się korzyściom takiego rozwiązania, oszczędzamy czas, energię, zapewniamy stały obieg temperatury etc. A jakby tego było mało, w wersji prototypowej do dyspozycji mamy funkcje tabletu z systemem Windows 10 na pokładzie. Po co?

Głównym zamysłem takiego rozwiązania jest przypinanie inteligentnych notatek. Dzięki temu na wyświetlaczu lodówki możemy oznaczyć termin ważności wybranych produktów, liczbę przyjętych kalorii, możemy zostawić notatki dla innych członków rodziny, zrobić listę zakupów, oznaczyć swoim imieniem napój czy jogurt. Oprócz tego, z związku z tym, że mamy do czynienia z takim samym Windowsem 10. jak na innych typowych tabletach, możemy sobie np. porozmawiać z Cortaną (wirtualna asystentka Microsoftu)
, przejrzeć Facebooka, sprawdzić pogodę, obejrzeć film na YouTube itp.

Uważni pewnie pamiętają, że podobne rozwiązanie promował Samsung podczas targów CES 2016 na początku tego roku. Ten producent jednak postawił na swój własny system operacyjny – Tizen. Można więc śmiało powiedzieć, że lodówka od LG to pierwsza lodówka z systemem Windows.

Jak tłumaczy _ tabliczni.pl _, LG skorzystało z intelowskiego wtyku USB z mini komputerem. W ten sposób lodówce zaimplementowano Windowsa w najnowszej wersji wraz z asystentką Cortana. Nie jest to jeszcze gotowy wyrób, ale łatwo sobie wyobrazić wsparcie komendami głosowymi oraz integracją z innymi elementami smart domu.

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, WP)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, WP)

Inteligentna lodówka? W dużym skrócie możemy sobie zatem wyobrazić, że to nowoczesne technologie obiegu powietrza, nowoczesne zaawansowane filtry zapachowe, drzwi w drzwiach, przyciemniane podświetlane okienko do podglądu wnętrza, system operacyjny i funkcje typowego tabletu z dodatkowymi udogodnieniami. Taką opcję proponuje nam LG. Jeśli tak ma wyglądać przyszłość, to rzeczywiście w tej chwili ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Producenci ewidentnie mają jeszcze kilka asów w rękawie i to, czego możemy być pewni to fakt, że lodówka z Windowsem to dopiero przedsmak.

Podczas targów nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że finalnie najprawdopodobniej inteligentna lodówka od LG wspierana będzie przez autorski system operacyjny LG – webOS. Nie są to jednak informacje potwierdzone, a sam sprzęt jeszcze nie jest gotowy do wejścia na rynek. Niemniej jest to gadżet z pewnością godny uwagi.

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, WP)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, WP)

W temacie inteligentnych lodówek warto także wspomnieć także o tym, że Microsoft opracował również narzędzie, które wspierane zamontowanymi we wnętrzu lodówki kamerami, odpowiednio skonstruowanymi algorytmami oraz mechanizmem maszynowego uczenia się, będą rozpoznawać produkty i np. sprawdzać, jakimi dysponujemy w danym momencie w lodówce. Pierwszym parterem, który pomoże w rozwijaniu narzędzia ma być firma Liebherr. Możemy sobie w tej chwili wyobrażać, w jaki sposób finalnie miałby sprawować się mechanizm. Na przykład po wejściu do supermarketu, lodówka może połączyć się ze smartfonem i podpowiedzieć nam, że w tej chwili nie mamy żadnych produktów mlecznych, napoju, soku czy wędliny. Algorytm miałby także przygotowywać dla nas sugerowaną listę zakupów lub proponować nam złożenie zamówienia online.

Jak widać, technologiczny pęd nie zwalnia nie tylko w segmencie mobile czy RTV. Także jeszcze w świecie AGD da się wiele wykombinować.

_ Z targów IFA 2016 w Berlinie, Sebastian Kupski _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.