IFA 2015: Nowy telewizor? Tak, ale tylko w komplecie ze smartfonem

IFA 2015: Nowy telewizor? Tak, ale tylko w komplecie ze smartfonem08.09.2015 11:45
Źródło zdjęć: © WP

Berlińskie targi IFA to miejsce, w którym możemy znaleźć wiele nowinek technologicznych i trendów. Wiele z nich dotyczy rynku telewizorów, gdzie słowa LED, OLED, ULED, UHD, SUHD odmienia się przez wszystkie przypadki. Chodząc po stoiskach różnych producentów widać, że niemal wszyscy osiągnęli bardzo wysoką jakość obrazu, a wszędzie króluje obraz wysokiej rozdzielczości UHD. LG promuje swoje OLEDy, które z roku na rok poprawiają swoje parametry. Panasonic i Sony gonią czołówkę stawki starając się jeszcze bardziej poprawić czerń, kontrast, czy odwzorowanie barw. Samsung ze swoimi SUHD wydaje się być liderem stawki, a wzbogacenie nowych konstrukcji o możliwości jakie daje HDR umacnia go tylko na pozycji lidera (60 proc. rynku telewizorów w Europie). Obok waliki na jakość obrazu, toczy się druga, nie mniej ważna - walka na interfejsy. Każdy z producentów próbuje przekonać na do siebie nie tylko jakością obrazu, ale także tym, jak o wiele więcej niż samo oglądanie telewizji ,może dać ich produkt.

Panasonic forsuje system Firefox OS, który w naszej ocenie jest najmniej atrakcyjny wizualnie, jak i jego możliwości są dość ograniczone. Philips wyrasta na lidera Android TV, LG rozdaje karty w systemie WebOS, natomiast Samsung to niepodzielny król SmartTV opartego o system Tiezen. Każdy z systemów oferuje swoje plusy i minusy, jednak IFA 201. pokazuje, że to właśnie koncepcja Samsunga jest najbardziej innowacyjna i rozbudowana. Oprócz dostępu do ogromnej liczby aplikacji, ustawień, możliwości przeglądania zdjęć, słuchania muzyki i odtwarzania wideo, to właśnie u Samsunga widać pomysł na komplementarny ekosystem urządzeń, w których smartfon staje się centrum sterowania domową rozrywką. Co więcej, u Samsunga staje się niezależnym telewizorem, który możemy zabrać ze sobą.

Obecnie większość producentów umożliwia łatwe przesyłanie treści zapisanych w telefonie do telewizora. Bez problemu możemy na dużym ekranie wyświetlić pokaz zapisanych w smartfonie zdjęć, odtworzyć zgromadzoną w nim muzykę, albo wyświetlić materiały wideo. A gdyby tak jednak wysyłać treści w drugą stronę? Jeśli macie jeden z telewizorów SUHD Samsunga, a do tego jesteście posiadaczami smartfona np. Galaxy S6 albo Note 5. to otrzymujecie zupełnie nowy sposób oglądania telewizji. Wystarczy proste sparowanie telefonu z telewizorem i po chwili to, co wyświetlane jest na dużym ekranie, w czasie rzeczywistym wyświetlane jest na smartfonie Samsunga. Możecie wziąć ze sobą telefon i kontynuować oglądanie ulubionego programu na balkonie, w kuchni, w drugim pokoju, leżąc w wannie, albo siedząc w toalecie. Co więcej, telewizor wcale nie musi być włączony! Po sparowaniu obu urządzeń możecie wyłączyć telewizor, a tym samym oszczędzić energię elektryczną. Oglądany program będzie jednak nadal transmitowany na ekranie
telefonu.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Rozwiązanie Samsunga przyda się także osobom leniwym. Wyobraźcie sobie, że chcecie coś sprawdzić w swoim telefonie, jednak nie chce wam się wstać z kanapy. Wystarczy wziąć do ręki pilota i wyświetlić ekran smartfona na ekranie telewizora. Nie jest to jednak tylko proste wyświetlenie obrazu. Mamy możliwość pełnej interakcji z naszym mobilnym urządzeniem. Możemy przeglądać aplikacje, uruchamiać je, zmieniać ustawienia. Możliwe jest odczytanie wiadomości, napisanie SMS, a nawet odebranie i zainicjowanie połączenia telefonicznego. Wygodne? Bardzo! Słowa „podaj mi proszę telefon, bo nie chce mi się wstać”. mogą przejść do lamusa. To jednak nie koniec innowacji, które spotkamy w najnowszych telewizorach Samsunga.

Absolutnie unikatową funkcją jest możliwość grania w gry. Telewizor staje się właściwie konsolą, do której możemy podłączyć kontroler np. od Xbox’a. Ktoś powie, że gry to żadna nowość. Tak, same gry to żadna nowość. Proste planszówki bez żadnej fabuły obsługiwane pilotem były już dostępne od dawna. Samsung oferuje jednak coś innego. To pełnoprawne gry, dokładnie takie, jakie znajdziecie na konsolach albo komputerach PC. Podłączając pad możecie się oddać np. szalonej jeździe samochodem WRC z mnóstwem detali graficznych, z zachowaniem reguł fizyki i dużym realizmem. Innowacyjne? Dla nas bardzo! Co więcej, nie trzeba żmudnie ściągać i instalować gier w telewizorze. Gry znajdują się internetowej chmurze i wystarczy połączenie o prędkości minimum 4 Mb/s. Dla wyższej jakości potrzebne jest 8 Mb/s. Trzeba przyznać, że Polska została doceniona i jesteśmy jednym z dwunastu krajów na świecie, które otrzymały tę funkcjonalność w pierwszej kolejności.

To tylko wycinek najnowszych funkcjonalności nowych telewizorów Samsunga, pokazuje on jednak, jak Samsung w innowacyjny i odmienny sposób stara się uciec konkurencji. Nie możemy też zapomnieć o jakości obrazu. Nowa linie telewizorów koreańskiego producenta mają rozdzielczość 4K, matrycę z nanokryształami oraz poszerzoną paletę kolorów. Dodatkowo obsługują technologię HDR, czyli oferują jeszcze lepsze odwzorowanie barw, kontrast, a także genialne wprost oddawanie głębi obrazu. Jakby tego było, telewizory mogą być podłączone do domowego ekosystemu inteligentnych urządzeń i budzić nas ulubioną stacją telewizyjną, prognozą pogody, albo widokiem kalendarza z planem na cały dzień.

Rynek telewizorów, to obok smartfonów, jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi elektroniki. Coraz wyższa jakość obrazu to już tylko jeden z elementów wojny o serca i przychylność klientów. Coraz większe znacznie odgrywa jednak to, co jeszcze potrafi zrobić nowy telewizor. Jak bardzo staje się on częścią domowego ekosystemu urządzeń, w których smartfon odgrywa główną rolę - pełni on funkcję klucza otwierającego wszystkie bramy rozrywki. Samsung ma tę przewagę nad konkurentami, że produkując tak ogromną ilość różnych urządzeń może je łączyć w jeden, spójny, wzajemnie się wspierający system.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.