Idealny telefon dla babci i dziadka pod choinkę. Niedrogi i prosty w obsłudze

Idealny telefon dla babci i dziadka pod choinkę. Niedrogi i prosty w obsłudze11.12.2019 11:11
Źródło zdjęć: © iStock.com | dolgachov

Technologia wychodzi naprzeciw niemal każdemu, nawet osobom, które mają z nią do czynienia dopiero w późnych latach swojego życia. Dlatego na rynku pojawiły się proste w obsłudze telefony, które zadowolą każdego seniora chcącego być w kontakcie ze swoją rodziną.

Telefon dla babci i dziadka – najważniejsze funkcje

Dziś już niemal każdy z nas jest w stałym kontakcie z bliskimi osobami i dziwne by było, gdyby ktoś nie posiadał telefonu komórkowego. Seniorzy również chcą mieć możliwość rozmowy ze swoimi wnukami czy dziećmi zawsze wtedy, kiedy tego chcą lub potrzebują. Niewielki telefon sprawdzi się więc doskonale, tym bardziej że jest naprawdę prosty w obsłudze. Takie urządzenie przyda się zwłaszcza w nagłych i nieprzyjemnych sytuacjach, kiedy trzeba będzie zadzwonić po pomoc na pogotowie albo do kogoś z rodziny, co oczywiście może się wydarzyć w każdej chwili.

Telefony dla seniorów przypominają zwykłe telefony komórkowe z klawiaturą, które panowały na rynku, zanim rozpoczęła się era smartfonów z ekranem dotykowym. Jednak nie są to te same urządzenia. Omawiane przez nas modele mają kilka wyróżniających cech, a są to np. duże podświetlane przyciski z dobrze widocznymi cyframi, ekran z wysokim kontrastem, wyświetlający również duże napisy i cyfry oraz stosunkowo prosty w obsłudze interfejs. Dzięki temu senior może bez problemu wybrać odpowiedni numer i zadzwonić bądź napisać i wysłać SMS-a, nawet jeśli ma problem ze wzrokiem. Ważną cechą telefonów komórkowych dla seniorów jest też wytrzymała bateria, którą często ładuje się nie za pomocą zwyczajnej ładowarki, a podstawki ładującej, którą można postawić w widocznym miejscu.

Telefony dla seniorów mają jeszcze jedną zaletę – są stosunkowo niedrogie. Prosty model, pozbawiony wielu "bajerów", z których senior mógłby nie chcieć korzystać, dostaniemy już za mniej niż 100 zł.

Telefon dla babci i dziadka – na co jeszcze zwracać uwagę?

Telefony dla seniorów w większości zawierają podstawowe funkcje, np. kalendarz, kalkulator, radio FM, a nawet prosty aparat fotograficzny. Pozbawione są za to licznych funkcji dodatkowych obecnych we współczesnych smartfonach, np. dostępu do internetu. Przy wyborze odpowiedniego modelu warto zwracać uwagę na przycisk SOS, dzięki któremu można w szybki sposób wybrać numer alarmowy. Ważny jest również tryb głośnomówiący, szczególnie przydatny dla seniorów mających problem ze słuchem.

Weźmy pod uwagę także wytrzymałość telefonu. Oczywiście może się zdarzyć, że urządzenie upadnie kilka razy, więc dobrze by było, gdyby miało solidną obudowę. Alternatywą dla standardowych modeli dla seniorów mogą być telefony wodoodporne i pyłoodporne, przeznaczone dla osób pracujących w trudnych warunkach, które również mają czytelne przyciski i oferują wiele przydatnych opcji.

Niektórzy seniorzy idą z duchem czasu i będą zadowoleni także ze smartfona. Na szczęście na rynku znajdziemy wiele modeli z różnych półek cenowych i o różnej funkcjonalności, które można dopasować do indywidualnych potrzeb.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.