iCoyote - i kto teraz ma problem?

iCoyote - i kto teraz ma problem?12.03.2014 13:02
Źródło zdjęć: © www.lokalizacja.info

Pamiętam, jak przed samymi Świętami Bożego Narodzenia napisałem - Houston, mamy problem! Słowa te dedykowałem szefowi Coyote Polska, któremu proponowałem z takim okrzykiem zadzwonić do centrali Coyote w Paryżu.

Pamiętam, jak przed samymi Świętami Bożego Narodzenia napisałem - Houston, mamy problem! Słowa te dedykowałem szefowi Coyote Polska, któremu proponowałem z takim okrzykiem zadzwonić do centrali Coyote w Paryżu.

Dzisiaj twierdzę, że po niespełna 3 miesiącach, to nie Coyote ma już problem. Coyote z tej sytuacji wyszedł na tyle obronną ręką, że powinni zacząć się go obawiać inni konkurenci.

Twierdziłem, że ciężko będzie walczyć z Yanosikiem, który ma silną społeczność. To prawda, ale ta społeczność nie do końca jest zadowolona z produktu finalnego, jaki otrzymuje. Dopóki był to jedyny produkt na rynku, była wierna. Jednak już pojawienie się aplikacji AutoRadar pokazało, że użytkownicy Yanosika nie są wcale tacy lojalni i pragną zmian. Chętnie zamieniają aplikację na taką, która nie atakuje ich gradem źle stargetowanych reklam. No, ale mimo 10. 000 użytkowników pozyskanych przez AutoRadar w jeden miesiąc, przecież wszyscy wiemy, że to i tak Yanosik jest najlepszy. Wystarczy wejść na pierwszy lepszy portal motoryzacyjny czy technologiczny, by zobaczyć gro komentarzy wychwalających produkt firmy Neptis. Często pisanych nawet z tego samego adresu IP, ale co tam. Cóż, teraz będzie trzeba produkować ich jeszcze więcej. Żelazny elektorat - do dzieła!

Coyote się uczy i wyciąga wnioski. Mimo, że aplikacja na Androida jest już dostępna od kilku dni, w mediach nie było szumu na ten temat. Jak widać, przedwczesna premiera pozwoliła na skorygowanie pewnych działań. I słusznie. Bowiem korzystając z aplikacji mobilnej iCoyote, wreszcie mam to, co chciałbym mieć jako użytkownik tego typu rozwiązań.

Mam to, czego tak bardzo mi brakowało. Mam mapę. Ładną, przejrzystą, dostosowaną do wymogów technologicznych i wizualnych dzisiejszych czasów. Działa płynnie, pokazując miejsca kontroli policji czy utrudnienia na drodze. I jest bezpłatna. Jak twierdzi Marek Krygier - na pewno ta wersja bezpłatna już pozostanie. A jakby tego było jeszcze mało, to aplikacja pokaże, gdzie zaparkowałem samochód. Taka wisienka na torcie. Niby niepotrzebna, a cieszy.

Mapa oferuje też dość prostą nawigację, jednak pamiętajmy, że Coyote to nie nawigacja. To rozwiązanie, które we Francji zdobyło uznanie nie dlatego, że prowadziło bezbłędnie z punktu A do punktu B, tylko dlatego, że podpowiadało, jak pomiędzy tymi punktami nie dostać mandatu.

Reasumując. Coyote po nieudanym wprowadzeniu na polski rynek swojego rozwiązania odrobił lekcję. Po wielu zapowiedziach udostępnił wreszcie aplikację mobilną, która dla konkurencji może okazać się prawdziwym zaskoczeniem, które nie zniszczy jej zupełnie, ale na długi okres wyrządzi wiele nieodwracalnych już szkód.

Jaka będzie odpowiedź konkurencji i czy użytkownicy przekonają się do jeszcze jednej aplikacji? Czy będą chcieli budować wspólny produkt i wzajemnie ostrzegać się? Czas pokaże. Ja tym razem jestem na TAK.

Good job Coyote!

_ Paweł Kacperek, lokalizacja.info _

Polecamy na stronach lokalizacja.info: Kto lepszy - AutoRadar, Coyote czy Yanosik. TEST

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.