IAB Europe: reklama online do przodu dzięki SEM

IAB Europe: reklama online do przodu dzięki SEM07.09.2009 09:00
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Wydatki na reklamę internetową w Europie po okresie zahamowania w 2009 r., poprawią się w 2010 r. - brzmią prognozy IAB Europe, PricewaterhouseCoopers oraz Screen Digest. Najlepiej przedstawia się dynamika wzrostu wydatków na marketing w wyszukiwarkach, który w 2010 r. warty będzie 6,7 mld euro.

Z analiz przeprowadzonych przez IAB Europe, PricewaterhouseCoopers oraz Screen Digest wynika, że dopiero w 201. r. będziemy świadkami większych wzrostów na rynku reklamy internetowej w Europie.
Wydatki na reklamę internetową w Europie osiągną w 200. r. poziom 12,9 mld euro (18,96 mld USD) o 2,2% więcej niż 12 miesięcy wcześniej. Większy wzrost spodziewany jest dopiero w 2010 r. (o 6,5% r/r) - aczkolwiek nie będzie on tak imponujący jak w 2008 r., kiedy w Europie zanotowano średni 20% wzrost rok do roku.
Wzrost wartości rynku reklamy internetowej w Europie nastąpi przede wszystkim dzięki wydatkom na marketing w wyszukiwarkach. SEM w 200. r. wzrośnie o 8% (podczas gdy reklama graficzna zanotuje minimalny spadek -0,1%), a w 2009 r. o 11,4% (display będzie lepszy o 4,8%). Wartość reklamy w wyszukiwarkach w Europie w 2010 r. wyniesie 6,7 mld euro (9,85 mld USD) - brzmią przewidywania IAB Europe, PricewaterhouseCoopers oraz Screen Digest.
W Polsce również - wg badania AdEX za 200. r. przeprowadzanego przez IAB i PwC - mimo, iż reklama display wciąż zabiera największy kawałek tortu, zauważyć można podobny trend. Udział reklamy graficznej w rynku reklamy internetowej zmalał z 42% (w 2007 r.) do 40%, podczas gdy wydatki na marketing w wyszukiwarkach odnotowały wzrost (z 20% do 23% w 2008 r).
Warto również wspomnieć, że rynek reklamy internetowej w Polsce na tle Europy przedstawia się dosyć korzystnie. W 200. r. dynamika wzrostu wydatków na reklamę online w Polsce (60% r/r) była, po Słoweni, druga wśród zbadanych 19 krajów europejskich.
Źródło: http://www.emarketer.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.