HTC: konsumenci są uzależnieni od informacji

HTC: konsumenci są uzależnieni od informacji08.04.2014 13:00
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Z badania przeprowadzonego przez HTC na dziesięciu rynkach wskazuje, iż potrzeba ciągłego dostępu i konsumpcji krótkich informacji owocuje lepiej poinformowanym społeczeństwem, posiadającym szerszy punkt widzenia.

Według HTC wyniki te podważają przeświadczenie, że media społecznościowe ogłupiają. Ludzie potrzebują informacji:
- 52 proc. osób sprawdza informacje codziennie
- Tuż po przebudzeniu sprawdzamy informacje - niemal połowa (42 proc.) z 10 tys. badanych konsumentów przyznaje, że sprawdzają wiadomości w ciągu godziny od wstania z łóżka, a ponad jedna trzecia (38 proc.) sprawdza informacje z ciągu godziny od pójścia do łóżka.
- Jesteśmy uzależnieni od informacji - prawie dwie trzecie (63 proc.) pytanych przyznaje potrzebę bycia pierwszymi poinformowanymi o informacjach ze świata.
- Mamy je wszystkie - 65 proc. pytanych przyznaje, że patrzy na wiadomości z szerszej perspektywy, ponieważ posiada szeroki dostęp do wielu źródeł informacji i opinii
- Wiemy wszystko - 7. proc. z nas, dzięki łatwiejszemu dostępowi do informacji, czuje się lepiej poinformowanych odnośnie tego co dzieje się na świecie

Wpływ łatwo dostępnych informacji doprowadził do zmniejszenia liczby udostępnień online - jedynie jedna na osiem osób (13 proc.) udostępnia informacje poprzez media społecznościowe, a jednie 14 proc. "lubi" informacje. W rzeczywistości o wiele częściej udostępniane są poprzez media społecznościowe wiadomości lokalne (30 proc.), które uważa się za mniej dostępne niż informacje na temat zdrowia (9 proc.) czy celebrytów (4 proc.).

Dzięki konsumpcji treści, ludzie coraz rzadziej rozróżniają tradycyjną formę informacji od wpisu na portalu społecznościowym:
- Historia ważniejsza od jej źródła - ponad połowa konsumentów (55 proc.) bardziej interesuje się historią samą w sobie, niż źródłem jej pochodzenia.
- Różnica pokoleń - 50 proc. konsumentów powyżej 55 roku życia pozostaje lojalna tradycyjnej formie przekazywania informacji; w przypadku osób poniżej 25 roku życia grupa ta stanowi 34 proc.
- Informacje stają się społecznościowe - niemal połowa (4. proc.) osób poniżej 25 roku życia rozróżnia informacje prasowe od wpisów na portalach społecznościowych.

Brak rozróżnienia źródła informacji, połączony z ciągłą potrzebą bycia poinformowanymi, już teraz wpływa na konsumpcję treści w przyszłości. Informacje będą musiały być jeszcze bardziej społecznościowe, dopasowane do indywidualnych zainteresowań i dostarczane wraz z innymi wiadomościami, takimi jak prognoza pogody, przypomnienia w kalendarzu czy uaktualnienia statusów. Potrzeba bieżącej informacji sprawi, że agregatory takie jak HTC BlinkFeed, aplikacja Facebook's Paper, The Huffington Post czy Upworthy, będą stawały się coraz bardziej popularne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.