Hoopla.pl chce z giełdy 11-13 mln zł

Hoopla.pl chce z giełdy 11-13 mln zł25.07.2007 15:00

Hoopla.pl S.A., sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży sprzętu RTV i AGD złożył prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Pieniądze z giełdy mają zostać przeznaczone przede wszystkim na wdrożenie nowych systemów informatycznych oraz akwizycję innych biznesów internetowych. Spółka chce pozyskać z giełdy 11-13 mln zł. Publiczna oferta planowana jest na III kwartał br. . Internet Standard miał okazję porozmawiać z założycielami Hoopla.pl.

Spółka Hoopla.pl wystartowała pod koniec 2004 roku, specjalizuje się w sprzedaży sprzętu AGD i RTV w internecie. _ -Nikt wtedy nie myślał serio, żeby sprzedawać elektronikę w sieci- _ mówi Krzysztof Boufał, wiceprezes zarządu, który wraz z kolegą z liceum, a obecnie prezesem Przemysławem Szydłowskim założył firmę.

Kilka miesięcy później, w 2005 roku, do spółki zapukali przedstawiciele funduszu MCI z propozycją inwestycji. Hoopla.pl otrzymała zastrzyk finansowy w wysokości 800 tys. zł. Fundusz objął w Hoopla.pl ponad 80% udziałów. _ -Dobrzy ludzie" mówili nam, że przy takich warunkach fundusz wejdzie, a potem przejmie kontrolę nad biznesem. W umowie spółki i umowie inwestycyjnej zagwarantowaliśmy sobie decydujący wpływ na decyzje strategiczne w spółce wynikające ponad pozostałą nam liczbę udziałów. Ustaliliśmy, że fundusz nie będzie się wtrącał do prowadzenia biznesu, w zamian ma 80% firmy. W końcu po to w nas inwestuje, żeby samemu nie zakładać spółki. Bez naszej zgody fundusz nie miał mocy prawnej przejęcia kontroli nad Hoopla.pl. Na takiej płaszczyźnie mogliśmy się zgodzić na oddanie 80% _ - komentuje tamtą decyzję Boufał. W co inwestowało fundusz? _ -MCI widziało w nas team. Znamy się już od ogólniaka. Na tak wczesnym etapie ta firma to byliśmy my i właściwie nic więcej - _ wspomina Szydłowski.

Środki z inwestycji zostały przeznaczone przede wszystkim na marketing _ -Efektywne wykorzystanie środków na promocję to spory know-how spółki- _ mówi Szydłowski. Jak mówią założyciele bezcenną wiedza firmy jest także związana z logistyką.

W 2005 roku Hoopla.pl miała 4 mln zł przychodu, by w 2006 dojść już do 27 mln zł. Jak twierdzą założyciele drugi rok był sprawdzianem efektu skali, który udało się firmie osiągnąć. Skokowy wzrost wartości firmy był jednym z celów inwestycji MCI.

Firma nie widzi dla siebie dużej konkurencji pośród firm obecnie działających w sieci. _ -Wtedy, w 2004 roku konkurencją były takie firmy jak MegaMedia, MaksiMedia. Jednak teraz największą konkurencją mogą być duzi gracze z rynku tradycyjnego, którzy zapowiadają wejście do sieci. Może będą to robili trochę nieporadnie, są w końcu cztery lata za nami, ale mają duży kapitał. Dlatego też podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu spółki na giełdę. Pozyskane środki pomogą nam spokojnie myśleć o rozwijaniu biznesu, a konkurencji pewnie pozostanie problem co robić z tradycyjną siecią sklepów, gdyż pogodzić model biznesowy ze względu przede wszystkim na oferowane ceny będzie trudno. _

Na czym polega ta nieporadność dużych sieci bliżej precyzuje Szydłowski: _ -Model biznesowe jakie mają klasyczne sieci sprzedaży są praktycznie nie do ruszenia. Metamorfoza tego typu firmy jest bardzo ciężka. To co przeżyliśmy przez ostatnie trzy lata można nazwać rewolucją. Ich biznesy mogą tylko i wyłącznie ewoluować. Oni nie mogą zabić tego swojego core-businessu, którym są sieci stacjonarne. _

Firma zamierza eksplorować inne pola działalności e-commerce niż tylko sprzedaż RTV i AGD, stąd dość ogólna nazwa Hoopla.pl. _ -Filozofia stworzenia nazwy była taka: żadnego słowa media. Nazwa w ogóle nie miała się kojarzyć z asortymentem, ponieważ docelowo nie chcemy być sklepem z lodówkami. Chcemy aby nasza nazwa/marka nie ograniczała nas w rozwoju - _ wyjaśnia Szydłowski.

Środki z emisji Hoopla.pl S.A. chce przeznaczyć przede wszystkim na wdrożenie nowych systemów informatycznych oraz akwizycję innych biznesów internetowych. _ -Będziemy poszerzać asortyment nie ograniczając się jedynie do elektroniki użytkowej. Nie wykluczamy również wsparcia przedsięwzięć, które prowadzą osoby kompetentne i wierzące w sukces, a którym tak jak nam do skokowego rozwoju biznesu potrzebne jest wsparcie finansowe i trochę doświadczenia w handlu w internecie- _ opowiada o planach inwestycyjnych Szydłowski.

Firma planuje przeprowadzenie oferty publicznej w III kwartale bieżącego roku. W jej wyniku zamierza pozyskać około 11-13 milionów złotych. Oferującym papiery będzie Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.