Heyah wycofuje kontrowersyjną reklamę z Leninem

Heyah wycofuje kontrowersyjną reklamę z Leninem08.01.2013 12:45
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Polska Telefonia Cyfowa, operator sieci komórkowej Heyah, wstrzymała kampanię reklamową, w której wykorzystano wizerunek Włodzimierza Lenina

Heyah, która jest marką Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC) wizerunku Włodzimierza Lenina użyło w kampanii reklamowej "Dawajcie! Nawijajcie!". Reklamy pojawiły się na początku stycznia tego roku i od razu wywołały wiele kontrowersji.

"W związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych, zdecydowaliśmy o jej wstrzymaniu. Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną" - poinformowano w poniedziałek wieczorem na facebookowym profilu sieci Heyah.

Operator przeprosił wszystkich, którzy mogli poczuć się kampanią w jakikolwiek sposób dotknięci. Przedstawiciele firmy podkreślili, że w tworzeniu reklamy "Dawajcie! Nawijajcie!" przyświecała im jedynie chęć przedstawienia swojej oferty.

Przeciwko kampanii wykorzystującej Włodzimierza Lenina zaprotestował w poniedziałek prezes IPN, Łukasz Kamiński. W swoim piśmie do operatora zaznaczał: "Ze zdumieniem i oburzeniem przyjąłem wykorzystanie przez PTC S.A. w działaniach marketingowych postaci W. Lenina. Jest to nieodpowiedzialne trywializowanie masowych zbrodni i ich ofiar. Skutki społeczne tej kampanii mogą być tym groźniejsze, że adresowana jest ona do młodych ludzi, wśród których buduje ona pozytywne skojarzenia związane z W. Leninem" - pisał Kamiński.

"W imię pamięci milionów ofiar komunistycznych zbrodni a także poczucia społecznej odpowiedzialności biznesu apeluję do Państwa o natychmiastowe zaprzestanie kampanii reklamowej z wykorzystaniem wizerunku W. Lenina, usunięcie go z wszystkich nośników, także do podjęcia działań, które przyczynią się do naprawy wyrządzonych szkód w świadomości młodego pokolenia Polaków" - pisał do PTC prezes IPN.

Kamiński przypomniał, że Włodzimierz Lenin był jednym z największych zbrodniarzy XX wieku. "Stworzył on system komunistyczny, którego jednym z głównych filarów był masowy terror" - podkreślił Kamiński.

Protest przeciwko kampanii zorganizowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa. Oprócz apelu do konsumentów, aby składać skargi do Rady Reklamy, stowarzyszenie oficjalnie zadeklarowało, że pokryje koszty korepetycji z historii dla członków zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej oraz obsługującej tę spółkę agencji reklamowej.

"Nasze Stowarzyszenie od czterech lat zajmuje się reagowaniem na reklamy naruszające dobre obyczaje. Przyłączyło się do naszych działań już ponad 10.00. konsumentów, którzy nie chcą, aby korporacje zawłaszczały przestrzeń publiczną niewłaściwymi reklamami" - podkreśla Rafał Porzeziński, rzecznik prasowy Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

PTC wstrzymała jedynie kampanię reklamową, nie zdecydowała się wycofać oferty, którą za pośrednictwem kontrowersyjnych reklam była promowana.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.