Hackathon Procter & Gamble 2024: technologia w słusznej sprawie

Hackathon Procter & Gamble 2024: technologia w słusznej sprawie08.04.2024 11:15
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał sponsorowany przez

Wymiana doświadczeń, wspólne rozwiązywanie problemów i szukanie nieoczywistych rozwiązań, nowe kontakty i ciekawe projekty, a to wszystko w dobrym celu. Kolejna edycja hackathonu organizowanego przez firmę Procter & Gamble pokazuje, że połączenie procesu tworzenia nowoczesnej organizacji korporacyjnej z działaniami prospołecznymi jest możliwe i potrzebne, a przy tym niesie korzyści dla wszystkich.

Budowanie silnych, sprawnie działających zespołów specjalistów to cel każdej korporacji. Jak zapewnić pracownikom możliwości rozwoju i satysfakcję z pracy, a jednocześnie zaangażować ich do działań, które przynoszą pozytywne zmiany nie tylko dla firmy, ale też dla społeczeństwa? Odpowiedzią na to pytanie są inicjatywy takie jak hackathon zorganizowany w warszawskim hubie IT firmy Procter & Gamble.

Uczestnicy tegorocznej edycji stanęli przed zadaniem polegającym na opracowaniu programu lub aplikacji, która usprawni proces diagnozowania chorób rzadkich i ułatwi go zarówno pacjentom, jak i lekarzom. Na realizację zadania jego uczestnicy mieli trzy kolejne piątki. W wyniku zawodów powstały trzy narzędzia, wykorzystujące oryginalne rozwiązania techniczne. W kapitule konkursu zasiedli eksperci z Katedry i Kliniki Neurologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Centralnego Szpitala Klinicznego UCK WUM, którzy bardzo wysoko ocenili funkcjonalność wszystkich zaprezentowanych projektów. Narzędzie wybrane przez jury będzie następnie rozwijane i zostanie w przyszłości wdrożone do użytku.

W ramach hackathonu z wyzwaniem zmierzyły się trzy zespoły programistów. Uczestnicy konkursu pracują na co dzień w warszawskim hubie IT Procter & Gamble. Jest to drugi co do wielkości ośrodek informatyczny tej firmy na świecie, gdzie zatrudnionych jest ok. 1000 osób. To zróżnicowane, międzynarodowe środowisko, oferujące pracownikom szerokie możliwości rozwoju i udziału w globalnych projektach. Jak podkreślali uczestnicy hackathonu, choć w tym przypadku skala działania była mniejsza, nie zabrakło wyzwań ­ zarówno natury technicznej, jak i projektowej. Opracowanie funkcjonalnego rozwiązania wymagało od każdego zespołu przemyślanego podziału ról zgodnie z kompetencjami każdego członka, sprawnej komunikacji, ale również wspólnego reagowania na pojawiające się problemy. Wszystkie te doświadczenia programiści Procter & Gamble będą mogli wykorzystać w dalszej pracy zawodowej przy projektach komercyjnych i rozwijać dzięki nim swoje kompetencje.

- W Warszawskim centrum IT Procter & Gamble mamy pracowników ponad 30 narodowości, o różnych specjalizacjach i zawodowych doświadczeniach. Inicjatywy takie jak nasz wewnętrzny hackathon to dla nich wyjątkowa okazja do tego, by wymieniać się wiedzą i wspólnie szukać pomysłów. Opracowanie rozwiązania dotyczącego chorób rzadkich to zupełnie inne zadanie niż te, z którymi mierzą się w codziennej pracy. Nie mogli tutaj wykorzystać najnowszych technologii i zaawansowanych narzędzi, do których są przyzwyczajeni, ponieważ w tym przypadku musiał to być program nie tylko funkcjonalny, ale też łatwo dostępny, elastyczny, oparty na powszechnie dostępnych technologiach i darmowych licencjach, możliwie łatwy do wdrożenia. Efekty tej pracy to z kolei coś więcej niż wpis do portfolio – to realna zmiana dla pacjentów i lekarzy, ale też ogromna satysfakcja naszych programistów - podkreśla Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Dążenie do rozwoju i innowacji to cel, który firma Procter & Gamble wyznacza sobie we wszystkich sferach działania. Innowacyjne rozwiązania tworzone są nie tylko z myślą o klientach, ale również o pracownikach. Firma inwestuje w badania i rozwój i dba o to, by miejsca pracy były stale unowocześniane. Pracownicy mogą korzystać z najnowszych narzędzi i technologii, a jednocześnie są zachęcani do tego, by stale poszerzać swoje zawodowe kompetencje poprzez programy szkoleń i zdobywanie zewnętrznych certyfikatów. Projekty takie jak tegoroczny hackathon to wyraz dążenia Procter & Gamble, by to nowoczesne zaplecze i specjalistyczne umiejętności pracowników wykorzystać z pożytkiem dla wszystkich i do zmiany na lepsze.

O Procter & Gamble

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in. Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

O P&G w Polsce

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 120 milionów konsumentów w 10 krajach regionu (Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Słowacja, Słowenia, Ukraina, Węgry). W Polsce zlokalizowano również Globalne Centrum IT oraz Europejskie Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw. Dla P&G w Polsce pracuje ok. 5000 osób.

Materiał sponsorowany przez
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.