Google zmienia zdanie i daje muzykę za darmo

Google zmienia zdanie i daje muzykę za darmo24.06.2015 13:21
Źródło zdjęć: © gstockstudio - Fotolia.com

Na niecały tydzień przed startem nowej usługi muzycznej Apple'a Google wprowadza dużą nowość do swojego Play Music. Serwisu, dotychczas dostępnego wyłącznie w formie płatnej, będzie teraz można uważać w wersji darmowej z reklamami.

Zarówno branża muzyczna jak i operatorzy serwisów streamingowych w napięciu czekają na start usługi Apple'a. Chociaż wszyscy są świadomi i zgodnie przyznają, że nie będzie ona żadną rewolucją pod względem oferowanych funkcji czy możliwości, to dołączenie do konkurencji tak istotnego gracza z pewnością odbije się szerokim echem. Szczególne nadzieje wiążą z nowym serwisem przedstawiciele branży muzycznej, którzy wierzą, że dzięki Apple'owi muzyka w sieci znów zacznie przynosić krociowe zyski. I mają do tego podstawy – w końcu raz już mu się to udało, gdy 14 lat temu wystartował ze sklepem iTunes.

Jedną z najważniejszych cech Apple Music, wyglądającą obiecująco dla artystów i właścicieli praw autorskich, jest brak bezpłatnego dostępu do usługi. Będzie ona jedynie miała 3-miesięczny okres próbny, po którym do korzystania konieczne będzie uiszczenie opłaty. To podoba się wykonawcom, bo sugeruje potencjalnie większe zyski, ale niekoniecznie musi być z entuzjazmem przyjęte przez użytkowników – szczególnie, jeżeli istnieją ciągle darmowe alternatywy w postaci chociażby Spotify, dostępnego w wersji z reklamami.

Tą drogą postanowił pójść również Google, dotychczas udostępniający swoje Play Music wyłącznie za pieniądze. Firma ogłosiła wprowadzenie darmowej subskrypcji, opłacanej z reklam. Na razie darmowe Google Play Music dostępne jest za pośrednictwem przeglądarki tylko w USA. Gigant zapowiada jednak wydanie jeszcze w tym tygodniu uaktualnionych wersji aplikacji dla Androida i iOS-a, która pozwoli na bezpłatne korzystanie z muzycznych zasobów usługi na komórkach, oraz rozszerzanie jej dostępności.

Bezpłatne Google Play Music, poza puszczaniem użytkownikowi reklam, nie umożliwia mu odtwarzania dowolnych utworów. Zamiast tego daje dostęp do rozmaitych stacji radiowych, z których użytkownik może wybrać taką, jaka mu aktualnie najbardziej pasuje.

Może być to więc świetna propozycja dla tych, którzy usługę streamingową traktują jako okazję do zapoznania się z nowymi wykonawcami. Szczególnie, że w dobieraniu artystów i utworów do poszczególnych playlist Google Play Music wspomaga zakupiony przez giganta w 2014 roku serwis Songza. Zamiast dobierać polecane piosenki całkowicie automatycznie, korzysta on z wiedzy i doświadczenia specjalistów .

- Nasz zespół muzycznych ekspertów, do których należą ludzie, którzy stworzyli Songzę, dobierają każdą stację piosenka po piosence tak, żebyście wy nie musieli. Jeżeli szukacie czegoś konkretnego, możecie przeglądać nasze starannie dobierane stacje na podstawie gatunków, nastroju, dekady czy aktywności, albo możecie wyszukać swojego ulubionego artystę, album lub piosenkę by natychmiast stworzyć stację z podobną muzyką – napisał na swoim blogu menadżer Play Music, Elias Roman.

Kto wie, czy wejście Apple'a na ten rynek faktycznie nie okaże się najlepszym, co mogło nas spotkać, mimo początkowych obaw? Na razie wiele wskazuje na to, że w streamingu muzyki zaczynają się dziać rzeczy coraz lepsze i bardziej obiecujące. Oby tak pozostało.

_ DG _

Zobacz także: Test wideo smartfona LG G4. Lepiej być nie mogło!

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.