Google zaktualizowało Mapy... zatęsknisz za starymi!

Google zaktualizowało Mapy... zatęsknisz za starymi!19.07.2013 11:00
Źródło zdjęć: © chip.pl

Google zaprezentowało odświeżoną wersję swojej najbardziej popularnej – poza wyszukiwarką – usługi, czyli GoogleMaps. Zmiany dotyczą zarówno części wizualnej, jak i dodatkowych funkcjonalności.

Nowe funkcjonalności, których Google również i tym razem nie poskąpił, widać na pierwszy rzut oka. Wersja webowa odmienionych Google Maps jest już dostępna bez zaproszeń. Aby uzyskać dostęp, wystarczy wejść pod ten adres.

Firma prezentuje nam nowe pole wyszukiwania –. pozwala ono nie tylko na wyszukiwanie konkretnych adresów, ale także usług, które nas interesują. Google proponuje także zobaczenie pełnej listy wyszukiwanych miejsc, sprawdzenie recenzji na ich temat lub dopisanie własnej opinii. Poza tym mamy dostęp do ulepszonej nawigacji z informacjami o ruchu drogowym oraz nawigacji dla rowerzystów.

Źródło zdjęć: © (fot. chip.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. chip.pl)

Miejsca, które nas interesują można zapisać, żeby móc z łatwością wrócić do nich później. Przy opcji wyznaczania trasy Google sugeruje podanie adresu domowego oraz adresu do pracy –. jest to nieco kontrowersyjne. W jakim celu Google chce gromadzić tego typu informacje o swoich użytkownikach?

Oczywiście, że nie chodzi tu wyłącznie o wygodę korzystania z map w przyszłości i bardziej intuicyjną nawigację, ale także (a może przede wszystkim) o lepsze dostosowanie reklam pod konkretnych odbiorców. Znając dokładne lokalizacje najbardziej uczęszczanych przez każdego użytkownika miejsc w bardzo prosty sposób można dopasować do niego wyświetlane reklamy. A tak rozszerzony sposób gromadzenia danych o użytkowniku skutkować może powstawaniem nowych narzędzi poza Google, pozwalających na skuteczniejsze targetowanie reklam.

Na przykład już teraz na podstawie Google Street View stworzona została aplikacja – na razie służąca zapisywaniu konkretnych lokalizacji i odszukiwania ich później – w której do każdych 2 metrów kwadratowych na całej kuli ziemskiej przypisane są 3 przypadkowe słowa. Każdy użytkownik, lokalizując w Google Maps swoją sypialnię może zobaczyć, że przypisane zostały jej słowa „noted.brave.removing”, ale jego kuchnia to już „manual.chief.cheered”. To pewnie tylko kwestia czasu, aż twórcy strony what3words.com, przerobią ją na narzędzie przynoszące niemały zysk.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.