Google za karę będzie uczyło Amerykanów stosować hasła

Google za karę będzie uczyło Amerykanów stosować hasła14.03.2013 16:20
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Pamiętacie jeszcze głośną sprawę sprzed kilku lat, kiedy to Google znalazło się w ogniu krytyki za zbieranie danych z niezabezpieczonych sieci WiFi podczas przejazdów samochodów robiących zdjęcia na potrzeby Google Street View? W ramach zadośćuczynienia Google będzie musiało nauczyć Amerykanów trudnej sztuki posługiwania się hasłami.

Choć w całej sprawie nie dopatrzono się ostatecznie znamion czynu zabronionego, w sprawie wytoczonej Google przez 3. stanów zapadł wyrok, w którym stwierdzono, że firma jednak naruszyła prywatność obywateli USA, w związku z czym będzie musiała zapłacić 7 milionów dolarów odszkodowania. Ponieważ według Google całe zamieszanie wynikło z powodu nadgorliwości jednego z inżynierów, firma została także zobowiązana do organizowania dla swoich pracowników corocznych szkoleń na temat prywatności.

Mountain View musi także „wprowadzić program certyfikacji dla wybranych pracowników, zapewnić dodatkowe szkolenia na temat prywatności prawnikom nadzorującym nowe produkty oraz przeszkolić swoich pracowników, którzy zajmują się kwestiami związanymi z prywatnością.”. Generalnie – szał szkoleń.

A teraz czas na wisienkę na torcie. Ponieważ w całej sprawie poszkodowani zostali ludzie, którzy nie zabezpieczyli swoich sieci WiFi, Google będzie musiało pomóc im zabezpieczyć się na przyszłość przed podobnymi incydentami. A zrobić to ma przy pomocy nagrań instruktażowych umieszczonych na YouTube i promowanych w serwisie przez kolejne dwa lata. Musi także wykupić w największych gazetach wszystkich 3. stanów, które pozwały w tej sprawie Mountain View reklamy informujące o tym, że jednak dobrze jest zabezpieczać swoje WiFi.

Prawda, że piękne? Innymi słowy Google będzie będzie musiało sfinansować kampanię społeczną, która ma przekonać Amerykanów do tego, by zabezpieczali swoje własne sieci. A już myślałem, że nic nie przebije wydawania pieniędzy na kampanie społeczne, w których tłumaczy się Brytyjczykom, co to są procenty (i wbrew pozorom nie ma to żadnego związku z alkoholizmem).

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.