Google wprowadza reklamy na YouTube

Google wprowadza reklamy na YouTube23.04.2012 15:30
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Pragram AdWords for Video został uruchomiony we wrześniu zeszłego roku. Tyle, że wtedy była to beta dostępna dla wybranych. Od dziś każdy może wykupić reklamę wideo w sieci wyszukiwania Google.

Czym jest AdWords for Video? Dokładnie tym na co wskazuje nazwa. Program nie różni się praktycznie niczym od tego w jaki sposób funkcjonuje AdWords. Jedyna różnica jest taka, że daje on możliwość wykupienia Google’s TrueView, które pojawiać się będą obok wyników wyszukiwania filmów na YouTube. Można więc potraktować je właściwie jako po prostu inną kampanię reklamową, którą chcemy przeprowadzić przy pomocy AdWords.

Prace nad wdrożeniem AdWords for Video trwały dwa lata. Biorąc pod uwagę fakt, że do tej pory Google nie znalazło skutecznej metody na zarabianie na YouTube nie dziwi ilość czasu jaką poświęcono na skuteczne wprowadzenie AdWords for Video w życie. Największym wyzwaniem jest takie wprowadzenie reklam by nie zabić całego ducha YouTube.

Jednocześnie tworzone przez użytkowników wideo skutecznie odstrasza reklamodawców. I koło się zamyka. Baljeet Singh, Product Manager w YouTube, ma jednak nadzieję, że AdWords for Video sprawdzi się, tak jak sprawdziło się AdWords.

“Jest bardzo dużo nagrań, które można monetyzować,”. mówi Singh. “Oczywiście większe zapotrzebowanie spowoduje, że więcej nagrań będzie można monetyzować. Ale to nie wpłynie na rodzaj nagrań, na których można zarabiać.”

Żeby pomóc w rozpropagowaniu AdWords for Video, Google wprowadziło instytucję Ambasadorów, czyli przedstawicieli dziewięciu przedsiębiorstw, które mają już doświadczenie w wykorzystywaniu YouTube do zdobywania nowych klientów. Ambasadorowie mają dzielić się swoimi spostrzeżeniami i radami na G+. Więcej na temat programu AdWords for Video możecie przeczytać na ich stronach internetowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.