Google i Yahoo: cicha wojna emailowa

Google i Yahoo: cicha wojna emailowa05.02.2009 20:33

Wielu ludzi wysyła maila kierując się chwilowymi emocjami, złością, a czasem - po prostu - przez pomyłkę. Później często żałujemy, że wiadomość taka została wysłana. Firma Google postanowiła ochronić nas ( a także innych - odbiorców niechcianych wiadomości ) przed takimi wpadkami.

Google wprowadziła - jako część uatrakcyjnienia usługi Gmail - dziesiątki różnych funkcji. Jedna z nich oferuje użytkownikowi rozwiązanie problemu przypadkowo wysłanych maili.

Ponieważ Google zarabia za każdym razem gdy klikniemy na reklamę, firma postanowiła usprawnić swój serwis pocztowy oraz zwiększyć na nim poziom reklam w celu przejęcia części wpływów od Yahoo.

Liczba unikalnych użytkowników witryny Google - według badań comScore - wzrosła do 32. w skali globalnej, przekraczając tym samym 775 mln osób w roku 2008. Yahoo zanotowała wzrost 16-procentowy, do 562.6 mln odwiedzających, a liczba użytkowników Microsoftu wzrosła o 20%, do około 647 mln unikalnych użytkowników. Analitycy z comScore sądzą, że duży wzrost odwiedzin witryny Google firma zawdzięcza m.in. rozbudowaniu aplikacji mailowej.
W tym miesiącu Google wprowadziła funkcję automatycznego pobierania poczty. Użytkownicy Gmaila mogą teraz przeglądać swoje "listy" w trybie offline przy użyciu przeglądarki web. Odpowiednikiem owej funkcji jest program Outlook firmy Microsoft.

Informację o wprowadzeniu przeglądania poczty w trybie offline przez Google mogliśmy przeczytać na łamach różnych serwisów. O pozostałych nowych funkcjach - rozbudowujących Gmaila - nie było już tak głośno, a wiedzieć trzeba, że od czerwca 200. roku inżynierowie z Gmail Labs przetestowali 34 nowe funkcje.
"_ Google jest w stanie poprawić jakość swojego produktu znacznie szybciej niż ktokolwiek inny" _ - powiedział analityk Forrester Research, Ted Schadler.

PRZYPOMINAMY:

"Mail Goggles" pomaga użytkownikom uniknąć przypadkowego wysłania wiadomości. Przed wysłaniem każdego maila jesteśmy proszeni o podanie hasła, które jest wynikiem prostego działania matematycznego.

Inna funkcja alarmuje użytkownika o tym, że zapomniał załączyć do wiadomości obiecany załącznik. Jeszcze inna funkcjonalność pozwala na bezpłatne wysłanie krótkiej wiadomości SMS do znajomych za pośrednictwem Gchat.

Wszystkie nowe funkcje możemy znaleźć na głównej stronie Gmail ( w prawym górnym rogu, w zakładce "ustawienia" ).

Dave Cohen - jeden z inżynierów Google - skonstruował eksperymentalną funkcję, która pozwala użytkownikom na dodawanie zdjęcia w oknie czatu. Kilka tygodni później wszyscy użytkownicy mogli korzystać z nowej możliwości.

Według analityków szybkie wprowadzanie nowych, eksperymentalnych funkcji przez Google wywiera bardzo dużą presję na Yahoo, Time Warner oraz Microsoft.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.