Google będzie budować miasta i lotniska?

Google będzie budować miasta i lotniska?18.09.2014 15:35

Autonomiczne samochody, internet dostarczany przez balony albo zwalczanie przypadłości związanych ze starzeniem to tylko niektóre ambitne projekty, realizowane przez Google. Ale firma z Mountain View stara się objąć swoim działaniem również inne, bardziej przyziemne - zdawałoby się - dziedziny.

Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia)
Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia)

Autonomiczne samochody, internet dostarczany przez balony albo zwalczanie przypadłości związanych ze starzeniem to tylko niektóre ambitne projekty, realizowane przez Google. Tymczasem firma z Mountain View stara się objąć swoim działaniem również inne, bardziej przyziemne - zdawałoby się - dziedziny.

Zgodnie z najnowszymi doniesieniami, szef Google Larry Page zapoczątkował rok temu projekt Google 2.0. Ma on na celu analizę największych wyzwań stojących przed ludzkością i ustalenie, jak Google może się z nimi zmierzyć. Wśród przyszłościowych pomysłów znalazło się miejsce dla budowy nowoczesnych, bardziej wydajnych lotnisk oraz modelowego miasta. Żeby projekty zmieniły się w rzeczywistość, powołano ponoć do życia kolejne laboratorium - Google Y, skupiające się na jeszcze bardziej dalekosiężnych planach.
Jak na razie aspekt komercyjny projektów zszedł na drugi plan, jednak podczas spotkań Google 2.0 poruszano również kwestie krótkoterminowe, będące w zasięgu ręki technologicznego giganta, jak choćby lokalizacja, która - zdaniem Larry’ego Page’a - powinna mieć dokładność aż do paru centymetrów. To pozwoliłoby użytkownikom technologii Google na dyskretną identyfikację osób znajdujących się w pobliżu oraz dostarczanie ważnych informacji właścicielom sklepów, którzy mogliby zmieniać ekspozycję towarów w czasie, kiedy klient przechodzi przez sklep. I, podobnie jak Apple, Page chciałby lepszych zabezpieczeń biometrycznych, na przykład dzięki czujnikom umieszczonym w smartfonach, co miałoby wyeliminować tradycyjne hasła.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.