Google, Apple - to już było. Teraz Sony chce produkować samochody

Google, Apple - to już było. Teraz Sony chce produkować samochody18.02.2015 11:56
Źródło zdjęć: © warrenski / flickr.com / CC

Był już Google, ostatnio pisaliśmy o Apple, teraz czas na Sony? Giganci rynku elektronicznego coraz mocniej interesują się udziałem w zyskach płynących z produkcji i sprzedaży samochodów.

Dosłownie kilka dni temu informowaliśmy o tym, że firma Apple przymierza się do produkcji samochodów elektrycznych, a już pojawiły się kolejne doniesienia tego typu na temat innego producenta. Tym razem chodzi o firmę azjatycką - pierwsze kroki na rynku motoryzacyjnym zaczęło ostrożnie stawiać Sony.

Jak donosi _ Financial Times _, Sony zainwestowało około 100 milionów jenów (ponad 3 mln zł), wykupując 2-procentowy udział w dynamicznym motoryzacyjnym startupie ZMP. Specjalizuje się on w produkcji niewielkich zrobotyzowanych pojazdów. Sony chciałoby połączyć doświadczenie ZMP z wykorzystaniem własnych technologii dotyczących matryc cyfrowych w celu stworzenia - oczywiście - autonomicznego samochodu.

Jeśli przyjrzymy się głębiej całej sprawie, to może się jednak okazać, że cele Sony są nieco inne, niż w przypadku amerykańskich gigantów takich jak Apple czy Google. Tak jak na rynku aparatów cyfrowych, Sony prawdopodobnie zależy mocno na wejście na rynek w roli dostawcy gotowych podzespołów służących do produkcji autonomicznych samochodów, niezależnie od tego, czy będą to pojazdy Apple'a, Google, Mercedesa czy kogokolwiek innego. Oblicza się, że pojedynczy autonomiczny samochód może potrzebować około 10 wyspecjalizowanych kamer, a każda z nich może być około 5-krotnie droższa w porównaniu do modułów fotograficznych stosowanych w smartfonach. Jeśli więc Sony uda się stworzyć nowy standard rynkowy i technologię, która będzie masowo stosowana przez różne firmy, zyski mogą być ogromne. Jak obliczają analitycy, liczba kamer potrzebnych do produkcji samochodów autonomicznych do 2020 roku przekroczy 100 milionów.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Nie kupujcie produktów Google

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.