Godzinami czekasz na przelew z innego banku? Sprawdź, jak oszczędzić czas!

Godzinami czekasz na przelew z innego banku? Sprawdź, jak oszczędzić czas!27.08.2018 14:59
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Nowoczesne technologie znacząco ułatwiają nam życie, dlatego szybko się w nich zakochujemy i nie wyobrażamy sobie bez nich życia. W dobie internetu i smartfonów oczekiwanie na przelew z innego banku stanowi anachronizm. Dziś przedstawiamy rozwiązanie, które eliminuje ten problem – przelewy na telefon BLIK.

A gdyby tak banki stworzyły sojusz w trosce o klienta?

Oczekiwanie na przelew to uczucie, które doskonale zna niemal każdy z nas. Co miesiąc czekamy na zasłużoną wypłatę. Robiąc zakupy na aukcjach internetowych, niekiedy jesteśmy zmuszeni poczekać, aż środki trafią na rachunek sprzedawcy. Oczekiwanie na rozliczenie za wspólną kolację ze znajomymi. Godziny spędzone na logowaniu się do bankowości osobistej i nerwowe sprawdzanie czasu księgowania przelewów w poszczególnych bankach. Nikt z nas tego nie lubi. A gdyby tak banki stworzyły sojusz, dzięki któremu przelewy docierałyby do nas natychmiast? To marzenie osoby, która nie jest na bieżąco z nowoczesnymi technologiami. Osoby, która nie słyszała o BLIKU.

Nowoczesne BLIKOWOWANIE na telefon w praktyce

BLIK został stworzony przez kilka największych rodzimych banków – Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Obecnie korzystają z niego ponadto klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile. Zdecydowana większość z nas może więc BLIKOWAĆ.

Jednym z najciekawszych rozwiązań, jakie oferuje BLIK, są przelewy na numer telefonu, dostępne w pierwszych sześciu z wymienionych banków. Aby rozliczyć się z odbiorcą, który również BLIKUJE, nie musimy już znać numeru rachunku, posiadać przy sobie gotówki czy kart. Wystarczy zainstalować aplikację mobilną swojego banku i poprzez nią wybrać osobę z bazy kontaktów w smartfonie lub wpisać numer telefonu odbiorcy, kwotę i zatwierdzić przelew. To wszystko! Pieniądze znajdą się natychmiast na koncie odbiorcy.

Bezpiecznie, błyskawicznie, gdziekolwiek i kiedykolwiek

Dlaczego Polacy coraz częściej korzystają z BLIKA w ten sposób? Nie chodzi wyłącznie o oszczędność czasu, choć ta odgrywa niebagatelną rolę. Przelewy na telefon odbywają się w czasie rzeczywistym, co oznacza, że nie musimy czekać na księgowanie środków, również między bankami. Chociaż powiedzenie, że czas to pieniądz, może się wydawać truizmem, w tym przypadku pasuje idealnie.

Ponadto przelewy na telefon BLIK to usługa działająca o każdej porze dnia i w każdy dzień tygodnia – również w niedziele i święta. Ze smartfona może skorzystać w dowolnym miejscu, gdzie tylko masz internet, choćby w środku lasu. Wiele osób, całkiem słusznie, szczególną uwagę przykłada do bezpieczeństwa transakcji mobilnych. BLIK jako „dziecko” największych polskich banków i element ich aplikacji mobilnych przoduje również w tej kwestii. Czy warto zatem skazywać siebie i znajomych na długotrwałe oczekiwanie na tradycyjny przelew lub gotówkę?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.