Fiasko przejęcia Facebooka przez Microsoft

Fiasko przejęcia Facebooka przez Microsoft10.12.2010 14:42
Źródło zdjęć: © Facebook

"Próbowaliśmy przejąć Facebooka" – oświadczył Fritz Lanman, starszy dyrektor ds. strategii korporacyjnej w Microsofcie.

Słowa te wypowiedział wczoraj (9 grudnia) w Paryżu na konferencji Le Web, o czym donosi serwis TechCrunch.Organizator imprezy Loic Le Meur przeprowadził rozmowę z głównym strategiem koncernu i usłyszał potwierdzenie krążących wcześniej pogłosek na temat możliwości przejęcia sieci społecznościowej.

Ostatecznie do fuzji nie doszło. Szef Facebooka Mark Zuckerberg odrzucił dotąd wszystkie propozycje, chcąc zachować kontrolę nad siecią społecznościową. Za to w październiku 200. roku Microsoft zainwestował w Facebooka 240 milionów dolarów i rozszerzył z nim współpracę. Od tamtej pory koncern software'owy ma 1,6 procent udziału w spółce, której wartość wyceniano przed trzema laty na 15 miliardów dolarów. Tuż przed zaangażowaniem się koncernu z Redmond w interes z Facebookiem, który liczył wówczas nieco ponad 40 milionów użytkowników, Ballmer oznajmił, że wartość sieci społecznościowej uważa za przeszacowaną.

W maju 2008 roku dziennik "The Wall Street Journal" doniósł o zainteresowaniu Microsoftu Facebookiem. Niemniej jednak wyznanie Lanmana odnosi się do czasów, gdy jego firma nie była jeszcze zaangażowana w Facebooka. Kulisy tej sprawy opisał David Kirkpatrick w wydanej latem ubiegłego roku książce "The Facebook Effect", powołując się na wtajemniczone osoby. Według jego informacji szef Microsoftu Steve Ballmer dwukrotnie latał do Palo Alto, aby się spotkać z Zuckerbergiem. Ten wyjawił Ballmerowi, że Facebook szuka inwestorów. Wtedy Ballmer zaproponował przejęcie od razu całości sieci społecznościowej za 1. miliardów dolarów. Ponoć także Zuckerberg nie był zainteresowany stopniowym wchłanianiem serwisu przez Microsoft.

Tymczasem Facebook ma przeszło 500 milionów użytkowników, a wartość nienotowanej jeszcze na giełdzie spółki jest obecnie wyceniana na 50 miliardów dolarów. Majątek Zuckerberga został oszacowany przez magazyn ekonomiczny "Forbes" na 6,9 miliarda dolarów. Szef Facebookaprzyłączył się właśnie do inicjatywy The Giving Pledge, obiecując przekazanie na cele charytatywne przynajmniej połowy swojego majątku – po śmierci lub jeszcze za życia. Inicjatywę zapoczątkowali w czerwcu założyciel Microsoftu Bill Gates oraz inwestor Warren Buffet.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.