Facebook przestanie istnieć za trzy lata?

Facebook przestanie istnieć za trzy lata?23.10.2014 15:49
Źródło zdjęć: © Photographee.eu - Fotolia.com

Na początku tego miesiąca pisaliśmy o zaskakującym spadku popularności, jaki zanotował Facebook w ostatnich miesiącach wśród młodych użytkowników internetu. Sprawa dotyczyła wtedy wprawdzie wyłącznie Stanów Zjednoczonych, ale spekulowaliśmy wtedy, że może być to pierwszy syndrom nadchodzącego upadku tego portalu. Z opinią tą wydaje się zgadzać Kevin Roberts, prezes agencji reklamowej Saatchi & Saatchi

.

W udzielonym niemieckiemu tygodnikowi Wirtschaftswoche wywiadzie Roberts potwierdza to, na co wskazywały wyniki badań sprzed paru tygodni. Facebook przestaje być atrakcyjny dla młodych ludzi. Jest dla nich zbyt zastały, kojarzy się z rozwiązaniami pomyślanymi dla starszych, nie ma w sobie energii i żywiołowości, jakiej oczekują.

Według Robertsa korporacjom technologicznym, które aktualnie królują w internecie, brakuje zrozumienia dla potrzeb młodych użytkowników sieci. Ich szefowie i pracownicy są świetni w rozumieniu technologii, ale nie czują emocji. W podobnym tonie wypowiada się o Google'u. Ze swojej wizyty w nowojorskim oddziale giganta pamięta kontakt z dużą ilością świetnie rozumiejących technologię komputerowców, którym całkowicie brakowało inteligencji emocjonalnej.

- Potrzebna jest równowaga inteligencji technicznej, emocjonalnej, klasycznej i szybkości. Muszą być one na równym poziomie, w innym wypadku nie ma co myśleć o długotrwałym sukcesie – mówi.

Biorąc pod uwagę to, że Roberts, jako szef agencji reklamowej, jest jednym z ludzi, którzy mogą mieć bardzo realny wpływ na przyszłe losy Facebooka, jego słów nie należy traktować jako pustych opinii. To również od jego decyzji zależeć będzie, w którym kierunku popłyną pieniądze. I, wygląda na to, że przynajmniej w tym przypadku – raczej nie do Facebooka. Być może nie oznacza to, że faktycznie przestanie on istnieć za trzy lata, ale trend jest coraz bardziej widoczny.

Pozostaje tylko czekać na "kolejną wielką rzecz".
_ DG _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.