Facebook nie jest jedyny i nie jest niezastąpiony

Facebook nie jest jedyny i nie jest niezastąpiony25.11.2014 16:31
Źródło zdjęć: © chip.pl

Facebooka nikomu nie trzeba przedstawiać. Portal zmieniał swoje oblicze niejednokrotnie, aby korzystało nam się z niego lepiej (przynajmniej według twórców), jednak spora część użytkowników nieprzychylnie komentowała zmiany. Mimo to, już ledwo pamiętamy jak wyglądał ten Facebook, na którym zakładaliśmy sobie konto. Tak, jak zmienia się Facebook, tak zmieniają się nasze oczekiwania od portali społecznościowych. Coraz częściej szukamy czegoś innego, lepszego, ciekawszego.

Zwolennicy kanału komunikacji masowej, ale z ograniczeniem do określonej liczby znaków, wybierają Twittera. Nie ukrywajmy, że popularność tego serwisu znacznie wzrosła, kiedy stała się głównym kanałem komunikacji, między osobami znanymi (politycy, celebryci) czy instytucjami (Straż Miejsca, Urzędy Miejskie, instytucje kulturalne) a „zwykłymi”. ludźmi. Twitter to też królestwo „szerowania” – krótkie info lub opinia oraz skrócony link do filmu, zdjęcia, bloga, serwisu informacyjnego, konkretnego artykułu itp. pozwala nam przekazać grupie osób, która nas obserwuje, maksimum wiadomości w najkrótszy i najszybszy sposób. Możliwość udostępniania zdjęć również nieco ułatwia czy może urozmaica korzystanie z tego fragmentu internetu do sprawnej, jasnej komunikacji.

Pinterest, Tumblr, Flickr, photoblog, blogspot etc…. Można wymieniać bez końca. Każdy z pewnością znajdzie swój kawałek sieci, w którym będzie czuł się równie dobrze czy lepiej, jak na Facebooku z większą świadomością uniezależnienia od masowości, choć to już kwestia indywidualna.

Z pewnością Facebook potrzyma nas jeszcze długo na smyczy z jednego i to całkiem niegłupiego powodu –. za bardzo się do niego przyzwyczailiśmy. Nie znaczy to oczywiście, że jest dobrodziejstwem internetu, bez którego nie możemy żyć, natomiast skupia w jednym miejscu wszystko to, co pofragmentował internet tworząc inne serwisy. Instagram co prawda ma funkcję wiadomości direct, ale nie został stworzony jako komunikator - nie oczekujmy zatem funkcjonalności Messengera. Twitter to w szczególności tekst, informacja, krótka opinia, a nie rozmowy konferencyjne i multum fotografii. Blog to blog, tutaj sposób jego wykorzystania zależy od prowadzącego. Funkcje, które charakteryzują poszczególny serwis muszą zostać w nim uwidocznione, kładziemy tam największy nacisk na to, w jakim przeznaczeniu coś powstało. Wielbicielom Twittera posiadanie konta na Instagramie może nie będzie potrzebne. Miłośnicy fotografii z kolei nie odnajdą swojej pasji w Twitterze. W związku z takim rozstrzałem preferencji, skupienie swoich
znajomych korzystających z Twittera oraz uytkowników Instagrama będzie trudne.

Doskonałym przykładem tego, że życie bez Facebooka, ale z jego niemal lustrzanym odbiciem, są nasi sąsiedzi. Zamiast „fb”, Białorusini, Ukraińcy i Rosjanie wybrali własny portal społecznościowy –. VKontakte. Ma on tam o wiele większą popularność, niż dzieło Marca Zuckerberga. Rosyjski serwis raczej nie przeleje się na zachód z jasnych powodów, jednak zawsze jest to alternatywa dla naszego niebieskiego uzależnienia.

Pamiętajmy, że Facebook (tak, jak i inne miejsca skupiające wielkie społeczności w jednym miejscu) nie są naszym jedynym sposobem na życie i komunikację. Nie nakłaniam tu nikogo do natychmiastowego usunięcia swojego konta na Facebooku, ale do przemyśleń, jak wiele czasu zajmuje nam ten portal, czy poświęcamy mu tyle czasu ile jest on wart (a nie o wiele więcej) i nie bójmy się myśleć, że odejście czy ograniczenie korzystania z Facebooka zniszczy nam życie. Jest wiele alternatyw, które mogą nam pomóc realizować swoje pasje, pielęgnować kontakt ze znajomymi, dostarczają nam niezbędnych informacji i nie zabierają nam większości wolnego czasu.

SŁK

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.