Facebook nie działa. "Przekroczono limit czasu połączenia" - wiemy, jak naprawić problem

Facebook nie działa. "Przekroczono limit czasu połączenia" - wiemy, jak naprawić problem11.03.2020 16:44
Źródło zdjęć: © Downdetector

Facebook nie działa. W środę 11.03.2020 doszło do awarii największego portalu społecznościowego. Jak pokazuje mapa zgłaszanych problemów, jedynie użytkownicy z Polski mają problem z dostępem do witryny. Wersja mobilna strony działa bez problemów.

Od około godziny 12 użytkownicy z Polski zgłaszają problemy z logowaniem się, a nawet dostępem do strony Facebooka. "Przekroczono limit czasu połączenia serwer www.facebook.com zbyt długo nie odpowiada" - taką informację mogą otrzymać internauci próbujący dostać się na portal społecznościowy.

Problem dotyczy jednak tylko Facebooka w wersji desktopowej, czyli dla urządzeń z systemem Windows, Mac czy Linux. Nie ma problemów z działaniem aplikacji dla iOS czy Android. Jeśli pilnie potrzebujesz zalogować się do Facebooka, skorzystaj z wersji mobilnej.

Facebook nie działa - jak rozwiązać problem z połączeniem? Mamy sposób - pomaga zmiana DNS

Nie wiadomo, jakie są przyczyny awarii, ani kiedy zostanie naprawiona. Awaria została zauważona jedynie w Polsce, a więc prawdopodobnie wykorzystanie VPN i podłączenie się do zagranicznej sieci może pomóc.

Rozwiązaniem problemu połączenia z Facebookiem jest zmiana serwerów DNS. Aby to zrobić w systemie Windows 10, wyszukaj w pasku start "Ustawienia sieci Ethernet", a następnie wybierz "zmień opcje karty". Teraz kliknij prawym przyciskiem myszy na swoje połączenie sieciowe i kliknij "Właściwości". Na liście znajdź "Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4), zaznacz a następnie kliknij znów "Właściwości". W nowo otwartym oknie zaznacz pole wyboru "Użyj następujących serwerów DNS:" a następnie wprowadź adres 1.1.1.1 oraz alternatywny 1.0.0.1 - następnie kliknij ok. Teraz bez problemu połączysz się z Facebookiem.

Źródło zdjęć: © WP.PL
Źródło zdjęć: © WP.PL

Awaria Facebooka w Polsce - użytkownicy zgłaszają problemy już od południa

Źródło zdjęć: © Downdetector
Źródło zdjęć: © Downdetector

Pozostałe usługi Facebooka, takie jak Messenger, Instagram czy WhatsApp działają bez zarzutu. Użytkownicy nie zgłaszają żadnych problemów z logowaniem ani dostępem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.