Facebook chcę dostępu do danych z banków swoich użytkowników.

Facebook chcę dostępu do danych z banków swoich użytkowników.08.08.2018 10:24
Źródło zdjęć: © Getty Images

Facebook poprosił największe banki w Stanach Zjednoczonych o dostęp do danych swoich klientów. Wśród tych informacji miały być m.in. stan konta oraz operacje z użyciem kart.

Według serwisu Marka Zuckenberga pretekstem do informacji ze strony banków miałaby być chęć dostosowania nowych usług dla dobra użytkowników. Facebook „odwdzięczyłby si e zindywidualizowanymi ofertami od instytucji bankowych.

Wall Street Journal podaje, że wśród banków z jakimi Facebook miałby wejść we współpracę znajdują się: Wells Fargo, U.S. Bancorp, Citigroup czy JPMorgan Chase. Mówi się, że jedna z organizacji bankowych ponoć miała zrezygnować z negocjacji ze względu na troskę o prywatność klientów.

Facebook poszerza pakiet usług

Facebook przekonywał banki, że informacje dotyczące bazy klientów wykorzystane będą w ramach powstania nowych usług. Chodziło im głównie o zachęcenie użytkowników aplikacji Messenger do jeszcze częstszego korzystania z komunikatora. W ostatnim kwartale spadła ilość osób zaangażowanych w posługiwanie się serwisem, z tego powodu Facebookowi bardzo zależy na poprawieniu tej sytuacji. Wyraźnym odzwierciedleniem tego stanu rzeczy był np. spadek wartości akcji. W jeden dzień portal Zuckenberga stracił aż 120 miliardów dolarów po tym jak przedstawiono inwestorom tragiczne wyniki finansowe.

Facebook twierdzi, że nigdy nie zamierzał używać danych od banków w ramach kreowania tzw. reklamy ukierunkowanej. Według serwisu pozyskane dane nigdy nie miałyby być udostępniane organizacjom zewnętrznym takim jak agencje reklamowe czy firmy analityczne.

Facebook nie jest wyjątkiem

Kolaboracje z bankami nie są niczym nowym. Robiły to już takie koncerty jak Google czy Amazon. Oferowały one usługi bankowe za pomocą swoich inteligentnych asystentów jak Google Assistant oraz Amazon Alexa. W zamian banki udostępniały dane swoich klientów.

Podążając ze panującym trendami Facebookowi zależy na przeobrażeniu aplikacji Messenger w miejsce, gdzie mógłby prezentować usługi konsumenckie oraz pełnić funkcje platformy e-handlu. Swego czasu podobną strategię uskuteczniała firma WeChat będąca chińskim odpowiednikiem Facebooka. Wykorzystywano ją nie tylko w celach komunikacyjnych, ale również do zakupu produktów czy przelewów internetowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.