Młodzi Polacy odchodzą z Facebooka
Według statystyk, coraz więcej młodych Polaków rezygnuje z Facebooka. Ale społecznościowy gigant nadrabia w innej grupie wiekowej - coraz więcej "starszych" osób przekonuje się do serwisu.
W ciągu roku Facebook stracił 18 proc. użytkowników w wieku od 13 do 17 lat - wynika z danych firmy NapoleonCat, o których pisze serwis Wirtualne Media. W czerwcu 2017 roku było to 1,8 mln użytkowników, w czerwcu 2018 - już 1,5 mln.
To światowy trend. Z najnowszego hitu, aplikacji Musical.ly, korzystają głównie osoby z grupy wiekowej 13-21. Również w Polsce. Przeciętnego polskiego musera, czyli twórcę wideo w Musical.ly, śledzi około 600 tysięcy użytkowników, a on sam jest w grupie wiekowej 13-17 lat. Jeśli Facebook zastanawiałby się, gdzie podziała się młodzież, to odpowiedź już zna.
A przy okazji my możemy domyślać się, jak w najbliższym czasie Facebook i inne produkty giganta mogą się zmieniać. Po prostu będą naśladować Musical.ly. Zapowiedź tego już obserwujemy, bo niedawno Instagram ogłosił, że w Stories można dodawać własne filmiki.
Facebook może i traci młodzież, ale za to przyciąga dorosłych. A przynajmniej tak wynika z badań NapoleonCat. Wśród osób powyżej 35. roku życia Facebook zanotował dwucyfrowy wzrost. Łącznie zdobył 1,2 mln nowych użytkowników, co oznacza 8-procentowy wzrost rok do roku. W sumie z portalu korzysta ponad 16 mln Polaków powyżej 13 roku życia.
Nowe badania trochę kłócą się z niedawną analizą, według której w maju 2017 roku Facebook miał znacznie więcej użytkowników niż w maju 2018. Ale tutaj mamy do czynienia z wynikami z czerwca, więc może był to tylko chwilowy kryzys?