Europa chce być bardziej przyjazna dla startupów

Europa chce być bardziej przyjazna dla startupów03.09.2013 15:30
Źródło zdjęć: © YanniKouts / flickr.com / CC

To nie przypadek, że większość technologii informatycznych, którymi posługujemy się na co dzień, powstała w USA – kraj ten od wielu lat inwestuje w badania naukowe, a panująca w nim atmosfera pozwoliła na stworzenie wielu przedsiębiorstw, które mogą wdrożyć je w życie. Europa ewidentnie zazdrości tego Ameryce, dlatego z inicjatywy Neelie Kroes powstał Manifest Startupów, czyli zarys europejskiego planu zmierzającego do odebrania USA palmy pierwszeństwa w dziedzinie nowych technologii.

Lista 22 rekomendacji przygotowana została przez Startup Europe Liders Club, czyli przedstawicieli młodych europejskich firm technologicznych, które odniosły największy sukces. Rekomendacje podzielone są na siedem kategorii a po wprowadzeniu ich wszystkich w życie Unia Europejska podaży jasno wytyczoną drogą ku świetlanej przyszłości.

Brzmi zbyt prosto? W rzeczywistości wcale takie proste nie jest. Sami autorzy dokumentu twierdzą, że chodzi im przede wszystkim o zmianę mentalności Europejczyków, by stali się oni bardziej przedsiębiorczy. Większość proponowanych przez nich zmian postulowana jest już od dawna (na przykład ułatwienia dla wykwalifikowanych imigrantów, łatwiejszy dostęp do kapitału czy zmiany w systemie edukacji), ale nazwanie problemu to jedno, natomiast jego rozwiązanie to zupełnie inna sprawa.

Na szczęście ludzie ze Spotify, Seedcamp, Rovio czy z Atomico doskonale o tym wiedzą. Dlatego zamierzają przyciągnąć uwagę opinii publicznej do tego problemu i dopiero mając szerokie poparcie przyszłych beneficjentów programu, zamierzają zająć się szczegółami planu i lobbować w Brukseli za jego wdrożeniem na poziomie Unii.

Dlatego warto zapoznać się z ich propozycjami i, jeśli się z nimi zgadzacie, podpisać Manifest Startupów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.