Ericsson: smartfony pomagają zacieśniać więzy rodzinne

Ericsson: smartfony pomagają zacieśniać więzy rodzinne29.08.2015 09:23
Źródło zdjęć: © Jon Fingas / CC

Ericsson przygotował raport na temat wpływu technologii komunikacyjnych na życie amerykańskich rodzin. Opisuje on sposoby kontaktu pomiędzy członkami rodziny, zarówno bezpośredniego, jak i tego przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje obraz zmian w życiu rodziny spowodowanych rozwojem technologii.

Dane zostały zgromadzone w drodze wywiadów grupowych z rodzicami mieszkającymi w rejonie San Francisco. Raport uzupełniony został o badanie internetowe zrealizowane na tysiącu rodzin z terenu Stanów Zjednoczonych.

W sytuacji kiedy obydwoje rodziców pracuje, wszyscy członkowie rodziny spędzają poza domem 9-10 godzin każdego dnia. Dlatego pojawia się potrzeba efektywnej organizacji czasu. Przeważająca część amerykańskich dzieci dostaje swój pierwszy smartfon w wieku 11 lat. Właśnie to urządzenie odgrywa największą rolę w planowaniu życia rodzinnego.

Większość ankietowanych przyznaje, że dzięki smartfonom łatwiej jest zaplanować każdy dzień tygodnia dla całej rodziny i usprawnić codzienny kontakt, szczególnie między rodzicami, a dziećmi.

Oba pokolenia różnią się preferowanym sposobem kontaktu. Jednak do komunikacji między rodzicami i dziećmi coraz rzadziej wykorzystywane są połączenia głosowe. Zastępują je wiadomości tekstowe. Ich udział w codziennej komunikacji zwiększa się od roku 2014. Wiadomości tekstowe dają pewność, że przekaz łatwo i w niezmienionej formie dotrze do wszystkich członków rodziny.

Z badania wynika, że umiejętne wykorzystanie technologii, w tym wypadku smartfonów, może pomóc rodzinom w organizacji życia. 82% rodzin przepytanych przez Ericssona przyznaje, że dzięki smartfonom są w stanie lepiej zarządzać swoimi aktywnościami, tak aby spędzać więcej czasu w gronie rodziny.

Większość rodziców ustanawia własne zasady dotyczące używania telefonów przez ich dzieci. W prawie połowie ankietowanych rodzin (46 proc.) dzieci mogą korzystać ze smartfonów w określonych porach dnia, najczęściej wieczorami i podczas weekendu. Za to 72 proc. rodziców stosuje konfiskatę telefonu jako rodzaj kary, nawet gdy utrudnia to kontakt dzieckiem.
Rodzice także monitorują swoje pociechy. 6. proc. przyznaje się do namierzania telefonu, 60 proc. do kontroli sieciowych ustawień prywatności. 56 proc. limituje dostęp do aplikacji, a 42 proc. monitoruje wysyłane i odbierane wiadomości.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.