Eksperci: Apple się kończy. Musi znaleźć inną niszę

Eksperci: Apple się kończy. Musi znaleźć inną niszę27.01.2016 14:50
Źródło zdjęć: © confidentjohn / flickr.com / CC

W opinii ekspertów Apple dążąc do dywersyfikacji swoich źródeł dochodu, wejdzie w niedalekiej przyszłości na rynki rzeczywistości wirtualnej i motoryzacyjny. Według firmy, jej obecne produkty nie gwarantują wzrostu zysków w przyszłości.

- W ostatnim kwartale Apple zanotował rekordowe wyniki sprzedaży i imponujący zysk, problem leży jednak w tym, że firma nie spodziewa się kolejnych wzrostów w przyszłości. Apple stoi iPhone'm. Telefony odpowiadają za 6. proc. biznesu spółki. Jeśli nie pojawi się np. tańszy model, który będzie w stanie podbić mniejsze rynki, a iPhone 7 nie zachęci do wymiany smartfonów obecnych użytkowników, to Apple będzie miał kłopoty - komentuje Paweł Okopień z iMagazine.

Paweł twierdzi, że dzisiejszy gigant technologiczny może paść ofiarą swojego sukcesu, sukcesu iPhone’a. Giełda nie patrzy na to, co dzieje się dziś, ale na to, co może wydarzyć się w przyszłości. Bez nowości, bez zaskoczeń, bez prawdziwych innowacji, era kolejnych wzrostów nie nadejdzie.

W jego opinii, w dłuższej perspektywie firma z Cupertino zdecyduje się wkroczyć na zupełnie nowy rynek. W sytuacji, gdy jeden produkt (iPhone) generuje dziś prawie trzy czwarte zysku Apple'a, dywersyfikacja przychodów wydaje się być koniecznością. - Pozytywnym faktem jest rosnąca wartość usług sprzedawanych przez firmę, tylko w minionym kwartale Apple Music, iCloud, App Store wygenerowały 5,5 mld dol. przychodu. Jednak to firma przede wszystkim produktowa i wszystko wskazuje na to, że w kolejnych latach będzie musiała poszukać nowego kluczowego produktu, który zapewni dalsze wzrosty - dodaje.

Sytuacja rynkowa całej branży tabletów wskazuje, że takim produktem nie będzie iPad. IDC informowało, że w trzecim kwartale 201. r. branża ta w skali globalnej skurczyła się aż o 12,6 proc. Pomimo wprowadzenia w ubiegłym roku kolejnej, dobrze ocenianej przez ekspertów i konsumentów, generacji iPada Mini, a także iPada Pro, także w ostatnim kwartale firma zanotowała spadek sprzedaży swoich tabletów.

Okopień sądzi, że - choć iPady notują drastyczne spadki - nie powinniśmy bić na alarm. Przede wszystkim dlatego, że cykl życia tabletów jest dużo dłuższy niż iPhone’ów. iPady to nowe komputery, wciąż świetnie sprzedające się komputery. Ponad 1. mln egzemplarzy w kwartał to świetny wynik, choć nie można na nim opierać przyszłych sukcesów firmy.

- Trzeba pamiętać, że w tej chwili na świecie żyje miliard aktywnych użytkowników systemu iOS, Apple Watch, Apple TV, komputerów Mac z OS X. To potężna baza klientów, którzy w dużej mierze są bardzo lojalni marce i mogą być zainteresowani zupełnie nowymi produktami z logo nadgryzionego jabłka - przypomina ekspert.

Coraz więcej komentatorów wskazuje na możliwość opracowanie przez Apple'a autonomicznego i elektrycznego samochodu. Redaktor także dopuszcza taką możliwość, nie wyłączając przy tym podjęcia przez firmę prac np. w obszarze rozwiązań dla rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Dowiemy się wkrótce, czy będzie to wirtualna rzeczywistość, czy też samochód.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.