Ekskluzywne e-zakupy dla wybranych

Ekskluzywne e-zakupy dla wybranych02.10.2009 09:30
Źródło zdjęć: © internetstandard.pl

Markowe produkty po atrakcyjnych cenach dostępne (nie natychmiast) jedynie dla zaproszonych do sklepu klientów. W tym modelu działa BuyVip i Bao. Czy nowy sposób sprzedaży produktów zyska uznanie polskich internautów?

Po Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Austrii i Włoszech, przyszła kolej na Polskę. BuyVip, największy europejski sprzedawca markowych produktów w modelu "klubowym" otworzył właśnie swój sklep w polskim internecie.

BuyVip to projekt e-commerce funkcjonujący na odmiennych niż tradycyjne e-sklepy zasadach. Innowacyjność rozwiązania polega na tym, że oferowane produkty dostępne są w ramach ofert czasowych w bardzo atrakcyjnych cenach oraz możliwe są do kupienia jedynie dla zaproszonych do sklepu klientów. Za pośrednictwem BuyVip kupić można m. in. ekskluzywną odzież i akcesoria, stylowe urządzenia gospodarstwa domowego, urządzenia elektroniczne, a także artykuły sportowe znanych marek. Informacje o starcie nowej oferty (obowiązuje ona 2-4 dni) wysyłane są drogą e-mailową do wszystkich uczestników klubu. Tygodniowo dostępne są 2-3 nowe oferty.

Wysyłka towaru dokonywana jest zazwyczaj jednorazowo (bywa że prosto z magazynu centralnego) po zakończeniu akcji promocyjnej i zebraniu określonej puli zamówień, a ponieważ nie jest ona natychmiastowa - stąd wiele głosów krytyki dotyczących tego modelu sprzedaży. Kupujący płaci w momencie złożenia zamówienia, a na produkt czekać musi nawet miesiąc. Warto zauważyć, że minimalny zakup w BuyVIP musi mieć wartość 9. zł ( wyłączając koszty wysyłki, które dla każdego produktu naliczane są osobno ), a także że ilość dostępnych produktów jest ograniczona, co w praktyce sprowadza się do wyścigu (np. jeśli chodzi o najbardziej popularne rozmiary) "kto pierwszy ten lepszy".
Dlaczego warto zainteresować się ofertą? Produkty sprzedawane w BuyVip i sklepach działających wg podobnego modelu są po prostu kilkadziesiąt procent tańsze od towarów na półkach - zarówno tych tradycyjnych, jak i online. Duża liczba chętnych na konkretny produkt sprawia, że e-sklep pertraktować może z producentami naprawdę niskie ceny. Owszem, na Allegro znaleźć można produkty w podobnej, a nawet niższej cenie, nie ma jednak stuprocentowej pewności że są to produkty oryginalne, a oferujący je sprzedawca rzetelnie i uczciwie podchodzi do prowadzenia biznesu.

Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)

Psychologicznym wabikiem dla e-klientów jest też świadomość przynależenia do ekskluzywnej i zamkniętej grupy wybrańców, która dostępuje zaszczytu kupienia markowych ciuchów, kosmetyków czy obuwia w niższych cenach. Dodatkowo, ci najbardziej lojalni klienci uzyskać mogą jeszcze "wyższy stopień wtajemniczenia" uprawniający do uzyskania kolejnych zniżek, rabatów lub pierwszeństwa do złożenia zamówienia. W BuyVip dzieje się tak ze Statusem VIP - aby go otrzymać trzeba jednak w ciągu 6 kolejnych miesięcy dokonać trzech zamówień za kwotę o minimalnej łącznej wartości wynoszącej 600 zł. W podobnym jak BuyVip modelu działa sklep Bao.pl znajdujący się obecnie w portfelu Rafała Agnieszczaka, właściciela Fotki.pl. W ofercie głównie produkty adresowane do kobiet: odzież, kosmetyki, akcesoria, acz nie tylko (najnowsze produkty to m. in. gadżety apple i sony). Mailing zawierający informację o najnowszej ofercie wysyłany jest do klientów 1-2 razy w tygodniu, a wysyłka realizowana jest jednorazowo po
zebraniu wszystkim zamówień. Dostęp również jedynie dla internautów, którzy otrzymają zaproszenie. Rafał Agnieszczak opisał model biznesowy i sprzedażowy Bao podczas ostatniej konferencji e-commerce200. oraz w trakcie rozmowy wideo z Internet Standard.

Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)

Czy faktycznie jest okazyjnie i tanio? Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że łowcy ofert znajdą w sieci tańszą propozycję. Pytaniem pozostaje jednak kwestia, czy wyszperane na aukcjach towary są oryginalne, czy wysyłka znacząco nie podwyższa ceny produktu i czy dostępny będzie konkretny rozmiar lub model. Pomijając już fakt, jak wiele czasu trzeba poświęcić by przejrzeć wszyskie dostępne oferty i skontaktować się ze sprzedawcą. Sięgnijmy jednak do przykładów:

Buty Vans trampki (model: SK8-HI HAC)
- cena producenta: 364 zł
- cena w jednym ze sklepów internetowych: 279 zł
- cena na Allegro: 149-219 zł
- cena w BuyVp: 15. zł
Buty męskie Diesel (Magnete Exposure)
- cena producenta: 551 zł
- cena na Allegro: 280 zł
- cena w BuyVip: 25. zł
Buty Puma Scattista Lux
- cena producenta: 369 zł
- cena w jednym ze sklepów internetowych: 259-282 zł
- cena na Allegro: 179-229 zł
- cena w Bao: 20. zł
iPod shuffle 2GB
- cena producenta: 229 zł
- cena na Allegro: 229 zł
- cena w Bao: 20. zł
Funkcjonujące w kilku krajach Europy sklepy BuyVip szczycą się 3,6 mln grupą klientów oraz partnerstem z ponad 500 graczami z rynku mody i glamour. Czy podobny biznes kręcić się będzie również w naszym kraju? O ile kryzys nie sprzyja zakupom i wydawaniu pieniędzy, tak z pewnością wpływa na szukanie okazji i ciekawych promocji. I mimo popularyzacji hasła "no logo", markowe rzeczy wciąż stanowią obiekt zainteresowania wielu osób, a gdy jeszcze dostępne są dla wybranych - czemu nie skusić się na ofertę przygotowaną specjalnie dla tej grupy?

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.