eBay Polska i potencjał zakupów z UE

eBay Polska i potencjał zakupów z UE13.09.2008 13:30

Do porównywania cen z UE i rynku polskiego namawiał na ostatniej konferencji eBay Łukasz Jadachowski, Dyrektor Generalny eBay Polska. Przeważająca większość użytkowników serwisu, bo aż 98 proc., korzysta z eBay.pl aby dokonywać transakcji na rynkach zachodnich. Tylko 2 proc. polaków licytuje na rodzimym rynku - dowiedzieliśmy się z nieoficjalnego źródła.

Na konferencji zaprezentowano dane z badania firmy UBIK Business Consulting. Badanie wykonane na zlecenie eBay, dotyczyło średnich cen detalicznych produktów i objęło cztery kanały sprzedaży, takie jak: sklepy tradycyjne, sklepy internetowe dostępne w porównywarkach cen, serwis aukcyjny Allegro.pl oraz serwis eBay.pl.

Jak podaje UBIK Business Consulting, spośród 48 badanych przedmiotów, 33 okazało się być najtańsze na eBay, podczas gdy 15 bardziej opłacałoby się kupić poprzez inny kanał sprzedaży. Polski konsument, który zdecydowałby się na zakupy na eBay w Unii Europejskiej, zaoszczędziłby 45% w stosunku do tradycyjnych sklepów. W przypadku serwisu Allegro i porównywarek cen, koszty zakupu są nawet o 25 proc. wyższe niż na eBay, podaje raport.

_ "Ze względu na obrane kryteria porównanie większej ilości przedmiotów okazało się niemożliwe. Założono, że każdy przedmiot musi występować w większości kanałów sprzedaży, co wcale nie było takie proste. Nieraz okazywało się, że ten konkretny model np. komórki jest dostępny na eBay, ale trudno o niego w tradycyjnym sklepie. Rzadko zdarzała się sytuacja odwrotna." _ - powiedziała Magda Gawlińska z UBIK BC.

Najbardziej opłacalny według badania okazał się zakup na eBay odzieży oraz butów i dodatków a także artykułów wyposażenia domu. Natomiast droższe na eBay w stosunku do innych kanałów sprzedaży były kosmetyki.

_ "Raport pokazuje niesamowity potencjał zakupów w Unii Europejskiej - ceny wielu przedmiotów są bardzo konkurencyjne Z raportu nie wynika jednak, że każdy przedmiot jest zawsze tańszy na eBay. _ - mówi Łukasz Jadachowski, Dyrektor Generalny eBay Polska. _ Dlatego zachęcałbym konsumenta do wnikliwego porównania cen w Polsce i w Unii Europejskiej, gdzie nie płaci się ceł, a przesyłka zwykle nie trwa dłużej niż parę dni." - _ kończy Jadachowski.

Jak dowiedzieliśmy się z nieoficjalnego źródła, aktualna wartość rocznych obrotów platformy aukcyjnej eBay Polska to kwota gdzieś pomiędzy 300-500 mln zł (w 2006 r. Polacy kupili za jego pośrednictwem towary o wartości 100 mln dolarów). Aż 98 proc. obrotów, które generuje obecnie eBay pochodzi z transakcji dokonywanych przez polskich użytkowników eBay na rynkach Unii Europejskiej oraz Stanów Zjednoczonych. Mimo to, sprzedaż do UE i USA stanowi niewielki procent transakcji dokonywanych za pomocą eBay.pl; w przeważającej większości Polacy korzystają z serwisu aukcyjnego aby kupować towary z zachodu.

Jak wynika z prostej kalkulacji, jedynie 2 proc. transakcji użytkownicy eBay.pl przeprowadzają w swoim kraju. Oznacza to, że rynek polski prawie w całości należ do serwisu Allegro (łączna wartość aukcji przeprowadzonych na Allegro.pl wyniosła w 2007 r. 3,9 mld zł). Z tego też powodu, eBay widzi się w roli "okna" na rynki zachodnie. - _ "Gdy zaczynałem pracę w eBay, dużym zaskoczeniem było dla mnie to, że dla ludzi nie jest oczywiste, że eBay jest podmiotem międzynarodowym" _ - przyznał Łukasz Jadachowski.
Obecnie jeden z głównych motorów serwisu stanowi sprzedaż samochodów. "_ Zapanowała ogromna moda na sprowadzanie samochodów z USA. Z roku na rok odnotowujemy ok. 300 proc. wzrost w tym trendzie" _ - powiedział Łukasz Jadachowski. Największy udział stanowią jednak samochody sprowadzane z Niemiec - ok. 800 tys. aut w ostatnim roku.

Jak się dowiedzieliśmy, strona eBay.pl zmieni w przyszłości pewne elementy szaty graficznej. -_ Będziemy zmierzali do wprowadzenia nawigacji opartej na grafice, obrazkach. Zamienią one w dużej mierze sposób przedstawiania funkcjonalności, które dotychczas opisywane były za pomocą tekstu" _ - zdradził nam Karol Świtała, rzecznik eBay Polska. Przedstawiciele eBay nie wykluczają również, że w odpowiednim czasie rozszerzą zakres swojej działalności o takie usługi jak ogłoszenia z rynku pracy, czy sprzedaż biletów lotniczych.

Raport UBIK Business Consulting w całości znajduje się tutaj.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.