Dodatkowe usługi operatorów - warto brać je pod uwagę przy wybieraniu abonamentu?

Dodatkowe usługi operatorów - warto brać je pod uwagę przy wybieraniu abonamentu?28.09.2016 13:22
Źródło zdjęć: © Fotolia / ra2 studio

Operatorzy komórkowi już dawno przestali oferować nam tylko abonamenty czy karty pre-paid. Teraz wachlarz ich usług jest dużo szerszy. Czy warto zwracać uwagę na te dodatkowe usługi?

T-Mobile podpisał umowę z Netfliksem, na mocy której opłaty za korzystanie z najpopularniejszego na świecie serwisu steamingowego wideo będą mogły być doliczane do miesięcznej faktury za telefon. Ale to niejedyna dodatkowa usługa, którą chcą oferować nam operatorzy. Warto się nimi interesować?

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że odpowiedź brzmi: to zależy. A zależy od tego, jakie są wasze, jako klientów, oczekiwania i potrzeby. Ale to byłaby odpowiedź wymijająca. Rozważmy więc, jakie mamy oczekiwania i potrzeby wobec abonamentów operatorów komórkowych.

Przede wszystkim –. liczymy na pakiet darmowych minut do wszystkich sieci, bo teraz to już standard. Jeśli macie telefon starszego typu lub używacie go wyłącznie do sporadycznych rozmów, to tu właściwie oczekiwania mogą się zakończyć.

Jednak większość z nas ma już smartfony i korzysta z ich możliwości – na urządzeniach mobilnych sprawdzamy pocztę, rozmawiamy na komunikatorach, z ich poziomu kręcimy i publikujemy w sieci wideo. Listę można przedłużać właściwie w nieskończoność. Dla takich osób podstawą jest spory albo przynajmniej elastyczny pakiet danych.

A do takiego pakietu danych operatorzy lubią dorzucać coś ekstra. T-Mobile w nowej ofercie dodaje pakiet usług, a operator nie pobiera opłat za transfer. W najniższym abonamencie znajdziemy nawigację T-Mobile, Tidala, MyDysk i radio internetowe. W ofercie najwyższej z kolei - MyDysk, nawigację T-Mobile, radio internetowe, Tidala, Facebooka, Messengera, WhatsAppa i Twittera.

Sprawdźmy więc, ile danych pobierają najpopularniejsze usługi, z których korzystamy na smartfonach:

- e-mail

Wysłanie jednego maila „kosztuje”. nas tyle co nic, bo zaledwie 50 kB. Oczywiście, jeśli mail składa się wyłącznie z tekstu i nie ma w nim załączników.
*- Facebook *

Mobilna aplikacja Facebooka pobiera co minutę 1,5 MB. Ale ponieważ z poziomu smartfonów często sprawdzamy, co słychać u znajomych, to na koniec miesiąca suma może wynieść nawet 1GB z samego sprawdzania „co tam na fejsie”.

- streamowanie muzyki

Minuta słuchania muzyki w streamingu w serwisach takich jak Tidal czy Spotify to 1-2 MB. Oznacza to, że słuchanie muzyki w ciągu 15-minutowego spaceru na przystanek autobusowy może odjąć ok. 2. MB z pakietu internetowego.

- YouTube

Oglądanie filmów na YouTube może zużywać od 2 do 6 MB na minutę. Wszystko zależy przede wszystkim od jakości, w jakiej oglądamy nagranie.

Jak widać, samo podstawowe korzystanie z usług internetowych na smartfonie potrafi poważnie uszczuplić pakiet danych. W momencie, gdy operator oferuje dostęp do nich bez naliczania transferu danych, warto na taką ofertę zwrócić uwagę.

_ Tekst powstał we współpracy z T-Mobile _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.