Dla rodziców i dziadków. Proste telefony z dużymi przyciskami i jasnym wyświetlaczem

Dla rodziców i dziadków. Proste telefony z dużymi przyciskami i jasnym wyświetlaczem28.12.2020 15:12
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Najpotrzebniejsze funkcje, prosta obsługa, menu w języku polskim i obowiązkowo czytelny, dość duży wyświetlacz i przyciski. Taki powinien być odpowiedni telefon dla seniora. Niektórzy twierdzą, że to słowa na wyrost, ale taki gadżet kosztuje niewiele, a może uratować życie.

Wygodny i prosty w użytkowaniu - telefon dla starszych osób

W porównaniu do smartfonów, z których większość z nas korzysta, modele przeznaczone dla starszych osób znacznie się różnią. Kilkadziesiąt lat korzystania z tradycyjnych telefonów stacjonarnych, a z czasem dodatkowo z prostych telefonów z przyciskami, u każdego wykształca określone nawyki i odruchy. Zwykły smartfon może okazać się kłopotliwy w nagłej sytuacji. Zaletą takich telefonów jest ich niezwykła (jak na dzisiejsze czasy) prostota. Masz chwilowo dość przeładowanych zbędnymi aplikacjami, ciągle zawieszających się telefonów, które w mroźny dzień czasem bywają bezużyteczne? Proste telefony to przede wszystkim narzędzia do komunikacji dla każdego, komu nie zależy na korzystaniu z nowoczesnych telefonów.

Technologiczne nowinki pojawiają się bardzo szybko. Jeśli dla bliskich zapoznanie się z nimi nie sprawia trudności dobór modelu telefonu jest prosty. Jeśli jednak przychodzi im to wolniej, warto nie utrudniać im życia i pozostać przy prostszych, sprawdzonych rozwiązaniach. Nasza babcia czy dziadek mogą nie poradzić sobie z obsługą urządzenia z nadmiarem zbędnych aplikacji, ikonek i dodatków. Tych jest czasem tak dużo, że nawet obeznane z nowoczesnymi smartfonami osoby mogą sobie od razu nie poradzić. Z prostych modeli określanych jako telefony dla seniorów chętnie korzystają też użytkownicy ceniący proste, zrozumiałe i nieprzekombinowane urządzenia.

Zapewnij bliskim i starszym osobom kontakt

Modele telefonów dla starszych osób mają kilka wyróżniających cech, a są to np. duże podświetlane przyciski z dobrze widocznymi cyframi, ekran z wysokim kontrastem, wyświetlający również duże napisy i cyfry oraz stosunkowo prosty w obsłudze interfejs. Dzięki temu senior może bez problemu wybrać odpowiedni numer i zadzwonić bądź napisać i wysłać SMS-a, nawet jeśli ma problem ze wzrokiem. Ważną cechą telefonów komórkowych dla seniorów jest też wytrzymała bateria, którą często ładuje się nie za pomocą zwyczajnej ładowarki, a podstawki ładującej, którą można postawić w widocznym miejscu. Telefony komórkowe często służą starszym osobom do wykonywania połączeń pod kilka numerów, które warto wprowadzić do urządzenia od razu po zakupie. W ten sposób model jest gotowy do wykonywania połączeń natychmiast. Przyda się krótkie "szkolenie", aby osoba, która będzie korzystała z telefonu, mogła poznać jego funkcje pod okiem kogoś bardziej obeznanego z elektroniką.

Mimo dostępności różnego rodzaju szkieł ochronnych czy etui zapobiegających uszkodzeniom, delikatne wyświetlacze smartfonów nadal są znacznie bardziej podatne na awarie od zwykłych urządzeń z przyciskami. Także dla osób potrzebujących wytrzymałego telefonu znajdzie się coś odpowiedniego. Modele o wzmocnionej konstrukcji posłużą do sprawnej komunikacji i nie sprawią kłopotu w czasie, kiedy dziadek czy tata będą z nich korzystać w warsztacie, na działce, w garażu czy w czasie majsterkowania. Charakterystyczną funkcją telefonów dla seniorów jest alarm SOS, dzięki któremu osoby starsze mogą w szybki i łatwy sposób powiadomić służby porządkowe lub najbliższych o niebezpieczeństwie np. za pomocą jednego, wyraźnie oznaczonego przycisku.

Telefon dla seniora w wersji smart

Nowoczesne smartfony to ogromny wybór zróżnicowanych modeli dla każdych potrzeb. Także seniorzy znajdą w tej kategorii coś dla siebie. Intuicyjny i prosty interfejs, czytelne i zrozumiałe ikonki oraz łatwy tryb dzwonienia to podstawa. Wiele osób ucieszy też możliwość robienia zdjęć i nagrywania filmików z wyjazdów, które potem można pokazać znajomym i rodzinie. Możliwe, że taki nowoczesny gadżet sprawi starszej osobie dużo frajdy. Na co warto uważać? Z pewnością na bardzo duży wybór modeli, w którym może się pogubić wiele osób... Warto wesprzeć babcię czy tatę radą tak, aby nie była zdana na siebie czy porady obcych osób, co może się skończyć nieudanym zakupem i trudnościami z komunikacją.

Od teraz babcia będzie dzwonić codziennie

Jeśli szukasz odpowiedniego telefonu dla starszej osoby, dobrze, aby aparat przypominał model, z którego wcześniej korzystał nasz senior (np. ta sama marka, wygląd, sposób wybierania numeru). To w znacznym stopniu ułatwi naukę obsługi nowego urządzenia. Nie sugerujmy się promocjami albo chwilowymi trendami, bo wybrany model powinien posłużyć jak najdłużej i jak najlepiej. Jeśli zdarzy się potrzeba, że trzeba będzie szybko zadzwonić np. po lekarza, a starsza osoba mieszka sama, telefon musi być wykonany szybko. Zmiana modelu telefonu może wydawać się prosta, ale nie musi taka być dla dziadka albo babci. Pomóż w regulacji głośności dzwonka i w doborze jego melodii. Jeśli starsza osoba nie odbierze telefonu, bo dzwonek będzie zbyt cichy, dzwoniąca osoba może zacząć się martwić, a zbyt głośny może drażnić. Także niektóre melodie dzwonków bywają dziwaczne albo wręcz irytujące. Warto pokazać, że sygnał można zmienić na taki, który z czasem nie staje się irytujący albo przypomina dźwięk tradycyjnego telefonu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.