Digg.com składa samokrytykę

Digg.com składa samokrytykę10.10.2008 22:30

Kevin Rose, założyciel serwisu Digg.com, oświadczył ostatnio, że działający na jego serwisie system rekomendacji artykułów nie sprawuje się najlepiej, ponieważ ignoruje ludzi z niszowymi zainteresowaniami. Rose zdradził również, że w drugiej połowie przyszłego roku serwis planuje ekspansje za ocean.

Przez najbliższe dwa lata lub więcej, programiści z Digg.com - http://digg.com skoncentrują się na takim rozwiązaniu, które łączyłoby internautów o podobnych zainteresowaniach oraz pozwalało im dzielić się wiadomościami, które nie koniecznie muszą cieszyć się zainteresowaniem szerokiej publiczności.

_ "Tak naprawdę robimy błąd dostarczając użytkownikom treści o tak szerokiej tematyce" _ - powiedział Kevin Rose, na zorganizowanej w Londynie konferencji "Future of Web Apps".

Prawie 30 mln osób odwiedza miesięcznie Digg.com by zapoznać się z nowymi informacjami. Jedynie 10 proc. z tej liczby stanowią osoby zarejestrowane na serwisie, co pokazuje, że "_ istnieje spora przestrzeń, której nie obejmujemy" _ - powiedział założyciel serwisu Digg.com.

"_ Nie wierzę, żeby serwis rzeczywiście działał optymalnie, skoro nie może zachęcić użytkownika do poświęcenia pięciu minut i zapisania się _ - skomentował Rose. _ "Usługa, którą oferujemy nie jest dopasowana do użytkownika. Musimy to zmienić." _

W lipcu, serwis społecznościowy zaimplementował technologię rekomendacji, która rejestruje linki dodane przez użytkownika oraz porównuje je z preferencjami innych osób.

Rose stwierdził, że _ "od czasu, kiedy rozwiązanie zaczęło funkcjonować w sekcji "Upcoming" ( z ang. nadchodzące ), na Digg.com zauważalny jest wzrost użytkowników, którzy dodają zarówno nowych znajomych jak i wiadomości." _ Zwiększył się również ruch na stronie.

W najbliższej przyszłości Digg.com ulepszy system wynagradzania użytkowników, którzy dodają "wykopy". Rose zdradził, że będzie to miało związek z tym, jak wielu różnych użytkowników doda daną wiadomość.
W planach jest również rozszerzenie działalności portalu na inne państwa. _ "Klony naszego serwisu powstały i działają w takich krajach jak Hiszpania, Niemcy czy Japonia. W drugiej połowie przyszłego roku planujemy ekspansje poza ocean" _ - zapowiada założyciel Digg.com.

Digg.com związany jest z firmą Microsoft trzy letnią umową na reklamę banerową. Na pytanie, jakie są plany serwisu by zwiększyć przychody, Kevin Rose zdradza: _ "Mamy parę pomysłów na to, żeby społeczność miała trochę więcej do powiedzenia w sprawie reklam, które chce oglądać". _

Najlepiej radzącym sobie w Polsce serwisem, który stworzony został na pomyśle Digg.com, jest Wykop.pl. Według najnowszych wyników Megapaneu PBI/Gemius, w lipcu Wykop.pl odwiedziło 413 618 tys. użytkowników ( real users ) dając tym samym serwisowi 2,72 proc. zasięgu. Stosunek zarejestrowanych użytkowników do osób jedynie odwiedzających stronę, przedstawia się więc bardzo podobnie na polskim serwisie społecznościowym oraz na Digg. Ok. 12 proc. użytkowników Wykopu stanowią osoby zarejestrowane; na Digg.com stanowią one 10 proc. ( 3 mln użytkowników ).

O systemach rekomendacji na Wykopie i Diggu opowiada Michał Białek, Marketing Manager Wykop Sp. z o.o.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.