Czym kierują się Polacy podczas wyboru telewizora?

Czym kierują się Polacy podczas wyboru telewizora?06.09.2013 10:11
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Jakie telewizory mają Polacy i jakie czynniki wpłyną na ich decyzje zakupowe? Okazuje się że niewielu z nas interesują najnowsze rozwiązania technologiczne, ani nawet rozdzielczość - nadal najważniejsza jest duża przekątna ekranu.

Statystyki pokazują, że w drugim kwartale 201. r. Polacy podczas poszukiwań telewizora największą wagę przykładali do jego wielkości. Dla 38 procent internautów to właśnie długość przekątnej ekranu była najistotniejszą informacją. Podczas poszukiwania telewizora w porównywarce cen, filtr "Producent" był wybierany z kolei przez ponad 22 procent użytkowników, co pokazuje jak dużą wagę kupujący przywiązują do konkretnych marek.

Popularnością na poziomie 1. punktów procentowych cieszył się filtr "Technologia", ok. 8,5 proc. internautów w pierwszej kolejności zwracało uwagę na częstotliwość odświeżania, a 5,28 procent - rozdzielczość telewizora. Dodatkowymi funkcjami telewizora, takimi jak Wi-Fi czy DVD było zainteresowanych tylko około 5 procent użytkowników. Na skorzystanie z filtra "Tuner TV" zdecydowało się 4 procent poszukujących, natomiast tylko 2,44 procent z nich interesowało, jaką klasę energetyczną będzie posiadał telewizor. Jak widać dla Polaków energooszczędność nadal nie stanowi istotnego czynnika w trakcie zakupów, pomimo mocnego promowania tego aspektu przez producentów sprzętu.

Wyniki raportu
Najczęściej wybieraną wielkością telewizora w okresie od kwietnia do czerwca 201. r. były 32'' (13,53 proc. wyborów internautów). Ponad 10 procent internautów poszukiwało 40- lub 42-calowych odbiorników, niespełna 9 procent szukało ekranu o rozmiarze 46".

Jeżeli chodzi o najpopularniejszego producenta telewizorów to został nim Samsung. Aż 3. procent internautów poszukiwało odbiornika tej właśnie firmy. Na drugim miejscu uplasowały się telewizory LG z prawie 18 proc. popularnością, zaś najlepszą trójkę zamyka Panasonic - 14,45 punktów procentowych. Zaraz za nim znalazło się Sony (ponad 12 proc.), a pięcioprocentowy próg przekroczyły jeszcze tylko firmy Philips (6,41 proc.) oraz Sharp (5,48 proc.).

W filtrze "Technologia" prym wiodła opcja LED. Aż 7. procent internautów rozglądało się właśnie za takim odbiornikiem. Telewizory plazmowe zainteresowały już tylko 13 procent poszukujących, zaś technologia LCD zyskała uznanie tylko 11 procent użytkowników.

Statystyki pokazują, że prawie 3. procent poszukujących telewizora w filtrze "Częstotliwość odświeżania" wybierało 100 Hz, a niespełna 23 procent - 200 Hz. W przypadku rozdzielczości obrazu internauci w zdecydowanej większości (85,68 proc.) stawiali na opcję 1920x1080 pikseli. Tylko niewiele ponad 5 procent poszukujących zdecydowało się wybrać rozdzielczość 2560x1080.

Jakie dodatkowe funkcje telewizora wzbudziły największe uznanie użytkowników?

Niemal połowa z nich (45,1. proc.) chciałaby, aby telewizor mógł łączyć się bezprzewodowo z internetem za pomocą Wi-Fi i aby miał możliwość oglądania trójwymiarowego obrazu (42,74 proc.). Opcję "Ethernet", czyli możliwość łączenia się z internetem za pomocą kabla, wybierało niecałe 4 procent poszukujących, a 2,51 procent chciałoby mieć wbudowane DVD.

Źródło: Skąpiec, PS, WP.PL

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.