Czeka nas prawdziwa rewolucja elektroniczna. Wszystko dzięki HSA

Czeka nas prawdziwa rewolucja elektroniczna. Wszystko dzięki HSA12.12.2012 10:02
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Powodowane niewiarygodną mocą dzisiejszego sprzętu komputerowego, innowacje komputerowe postępują w zadziwiającym tempie. Wystarczy spojrzeć na to jak bardzo w ostatnich latach rozwinęły się gry komputerowe, dwuwymiarowe rozgrywki z bocznym przewijaniem zastąpiły interaktywne wciągające gry z filmowej jakości grafiką. Wrażenie robi też to, w jaki sposób rozwinęła się fotografia cyfrowa. Od wywoływanych z kliszy i drukowanych fotografii umieszczanych w albumach do przesyłanych strumieniowo zdjęć w wysokiej rozdzielczości, którymi można się swobodnie dzielić. Niesamowicie dużo dzieje się też w dziedzinie rozwoju interfejsu użytkownika: głos, dotyk i polecenia wydawane gestami zaczynają zastępować klawiaturę i myszkę - mówi Phil Rogers, Prezes Fundacji HSA i Corporate Fellow w AMD.

Powodowane niewiarygodną mocą dzisiejszego sprzętu komputerowego, innowacje komputerowe postępują w zadziwiającym tempie. Wystarczy spojrzeć na to jak bardzo w ostatnich latach rozwinęły się gry komputerowe, dwuwymiarowe rozgrywki z bocznym przewijaniem zastąpiły interaktywne wciągające gry z filmowej jakości grafiką. Wrażenie robi też to, w jaki sposób rozwinęła się fotografia cyfrowa. Od wywoływanych z kliszy i drukowanych fotografii umieszczanych w albumach do przesyłanych strumieniowo zdjęć w wysokiej rozdzielczości, którymi można się swobodnie dzielić. Niesamowicie dużo dzieje się też w dziedzinie rozwoju interfejsu użytkownika: głos, dotyk i polecenia wydawane gestami zaczynają zastępować klawiaturę i myszkę - mówi Phil Rogers, Prezes Fundacji HSA i Corporate Fellow w AMD.

Być może już niedługo smartfony, tablety i komputery osobiste będą zdolne do interpretowania naszych grymasów, ruchów brwiami, uśmiechów i innych gestów, które pozwolą im rozpoznać czy jesteśmy weseli, smutni czy sfrustrowani, aby następnie móc odpowiednio zareagować. Na przykład wesoła mina i śmiech użytkownika z danych treści mogą skłonić urządzenie do zaproponowania podobnych materiałów. Z kolei znudzenie lub podirytowana mina będzie dla urządzenia znakiem, aby zasugerować inne opcje.

To wszystko jest bliżej niż nam się wydaje. Samsung’s Galaxy SIII już obserwuje oczy użytkownika, aby sprawdzić czy są one nieruchome, i żeby dzięki obrazowi z aparatu urządzenie rozpoznawało czy się uśmiechasz czy nie. Brytyjska firma Apical tworzy technologię wyświetlania, która zapewnia najlepszy widok w oparciu o oświetlenie otoczenia użytkownika i zawartość, która jest pokazywana.

Warto pomyśleć o pracy wykonanej przez Nuvixa, który umożliwia osobom prezentującym osadzić się na żywo w prezentacjach multimedialnych i kontrolować je poprzez gesty. Dodaje to niesamowicie dużo atrakcyjności do prezentacji edukacyjnych lub wycieczek z wirtualnym przewodnikiem np. po zdjęciach z wakacji. Imponuje też to, co dzieje się w trójwymiarowej animacji, gdzie nawet nieobeznani z techniką użytkownicy mogą dzisiaj projektować swoje własne postacie w grach i przenosić się wraz z nimi do wirtualnego świata. Z coraz większymi możliwościami krzemu i nową warstwą inteligentnego oprogramowania posiadanie dzisiejszych urządzeń, przewidujących nasze potrzeby nie jest wielkim wysiłkiem dla wyobraźni.

To, czym są te niesamowite postępy, to możliwość ich wykorzystywania w multimediach i aktywnego użycia maszyn do reagowania na to, czego chcemy i potrzebujemy. Jako nowocześni użytkownicy oczekujemy i żądamy, aby nasze informacje były prezentowane przy użyciu dźwięku, obrazu i filmu. Chcemy intuicyjnych aplikacji i nie tolerujemy opóźnień w działaniu czy systemów, które działają jak pożeracze prądu. Uchwycenie niewiarygodnego potencjału multimedialnych aplikacji i usług wymaga nowego podejścia do projektowania komputerowego. Wkrocz do świata Architektury Systemów Heterogenicznych (HSA): platformy, która przyspiesza tempo innowacji i jest potężną siłą, która zmienia sposób korzystania z laptopa, smartfona, tabletu oraz innych elektronicznych urządzeń.

Pomyślmy o HSA jako o platformie, która wyciągnie maksimum z układów scalonych w Twoim gadżecie. HSA nie tylko optymalnie wykorzystuje procesor, ale również zamienia kartę graficzną w wielozadaniowy silnik, co pozwala deweloperom programować dla jednej lub obu płaszczyzn w zależności od modelu ich obciążenia. Ostatecznym rezultatem, który ujrzą użytkownicy, będą eleganckie oraz szybkie urządzenia, które będą w stanie natychmiast reagować nie zużywając przy tym zbyt dużo energii.

Istnieje już wiele aplikacji na rynku, wykorzystujących możliwości równoległego przetwarzania kart graficznych. Internet Explorer 9. WinZip 16.5 i Adobe Photoshop Creative Suite 6 to tylko niektóre z przyśpieszonych aplikacji wykorzystywanych na co dzień. HSA ma sprawić by moc równoległego przetwarzania kart graficznych stała się łatwiej dostępna, co z kolei pozwoli akcelerować większą liczbę aplikacji. Przez wyciśnięcie wszystkiego, co najlepsze z procesora i karty graficznej, HSA może stać się fundamentem dla wielu marzeń i wizji dot. następnych modeli użycia komputerów.

Zatem, w jakim punkcie jesteśmy jeśli chodzi o HSA? Wiele firm z branży zrzeszyło się, aby założyć Fundację HSA. Organizacja ta, założona przez firmy AMD, ARM, Imagination, MediaTek, Qualcomm, Samsung i Texas Instruments dostarcza mieszankę sprzętu, oprogramowania i własności intelektualnej. Fundacja HSA jest definiowana jako organizacja otwartych standardów tzn. taka, która umożliwia autorom tworzenie oprogramowania i usług nowej generacji na przestrzeni wielu systemów operacyjnych i w wielu języków programistycznych dla prawdziwie niejednorodnych systemów komputerowych.

Istnieje ogromne zapotrzebowanie wśród konsumentów na programy, które wykorzystują wideo, dźwięk i animację w sposób bardziej intuicyjny, dostarczając tym samym jeszcze więcej rozrywki. HSA jest liderem na drodze do wprowadzania tych innowacji.

_ Phil Rogers - Corporate Fellow w firmie AMD jest głównym architektem w Fundacji Architektur Systemów Heterogenicznych, zajmującym się znaczącym ograniczeniem zużycia energii wykorzystywanej w czasie korzystania z nowoczesnych aplikacji i wbudowanego oprogramowania dla niejednorodnych systemów komputerowych. Odgrywał wiodącą rolę przy projekcie Fusion, tworzeniu architektury procesorów APU i modeli programistycznych. Phill przyczynił się także do opracowania wszystkich kart graficznych ATI Radeon od czasu pierwszych modeli Radeon z 2000 roku. _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.