Content marketing - metoda znana od lat przeżywa dzisiaj prawdziwy renesans

Content marketing - metoda znana od lat przeżywa dzisiaj prawdziwy renesans10.07.2015 13:50
Artykuł sponsorowany

Co to jest content marketing wiadomo od dawna, ale jak go używać? Z tym bywa różnie. Wszystkie prognozy mówią co prawda o rychłym zmierzchu epoki display, ale niektórym wciąż trudno przestawić się na myślenie o treściach - zwłaszcza że te nie mogą być byle jakie. A wartościowe swoje kosztują. Specjaliści przekonują jednak, że inwestycja się opłaca, a porządny content docenią zarówno znudzeni banerami użytkownicy, jak i… Google. Tylko jak go tworzyć, dystrybuować i dopasować do medium? O tym wszystkim piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Z contentem w polskiej sieci ciągle jest średnio - oceniają specjaliści z branży –. ale świadomość jego znaczenia rośnie, co daje nadzieję na poprawę tej sytuacji.

- Coraz więcej klientów zna już wartość treści i ich wpływ na realizowane na stronie cele. Z drugiej strony każdego dnia trafiamy na stronę wypełnioną clipartami, która wygląda jakby została zaprojektowana przez pijane zwierzę - surowo ocenia Marta Sulikowska, co-founder w Dajemyslowo.com.

A rola dobrych treści jest istotna zwłaszcza w sieci, ponieważ - po zmianach algorytmu wyszukiwarki Google - to właśnie one mają one zasadniczy wpływ na pozycjonowanie serwisu w wynikach wyszukiwania.

- Mówi się, że content marketing to nowe oblicze SEO. Wydawcy to dostrzegają i dlatego jakość contentu w polskich serwisach jest coraz wyższa. Widzą to także użytkownicy - 6. proc. przejść na klienckie strony www („retail websites”) z wyszukiwarek pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania - tłumaczy Łukasz Ciechanek, dyrektor rozwoju biznesu sieci ContentStream.

Idea jest, ale z jej egzekucją niestety bywa różnie. Specjaliści nie kryją, że mamy sporo do nadrobienia. Podczas gdy na zachodzie dawno już odeszło się od nachalnego product placementu, u nas ogromne logo dla wielu twórców treści podstawa. - Na wzmacnianie wartości bliskich marce poprzez treści tematyczne stawiają nieliczni - twierdzi Artur Brzyski z Insys.

- Zamiast pisać o cudownych ostrzach, skocz ze spadochronem jednocześnie się goląc. Pokaż produkt w ciekawym i nieoczywistym kontekście. Wyróżnij się. Internauci to docenia. Siec to medium, które pozwala na największą swobodę i promuje tych najbardziej kreatywnych - dodaje Anna Gumkowska dyrektor content marketingu w grupie Gazeta.pl.

Potencjał content marketingu doceniają internauci, w ślad za czym pójdą wydatki marketerów. Budżety przeznaczane content marketing będą rosły, według danych dotyczących rynku amerykańskiego, które podaje Emarketer.com - jeszcze przez kilka najbliższych lat. Już w 201. roku na reklamę natywną w social mediach wydano 3,1 miliarda dolarów. Prognozy zakładają, że w 2017 roku skala tych nakładów wzrośnie do okrągłych 5 miliardów. W Polsce – choć mówimy o znacznie mniejszych kwotach - tendencja jest taka sama.

Bo renesans narzędzi contentowych jest naturalny w dobie postępującej fragmentaryzacji mediów. - Wielość portali przekłada się na możliwość zmiany źródła informacji, a inwazyjne formy reklamy oraz niedopasowanie przekazu do profilu odbiorcy zmusiły reklamodawców do szukania nowych ścieżek efektywnego docierania do osób potencjalnie zainteresowanych komunikatem - wyjaśnia Szymon Dyjach, cretive director w Grupie Me & My Friends.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.