Coca-Cola nie zrezygnuje z plastikowych butelek. "Klienci je lubią"

Coca-Cola nie zrezygnuje z plastikowych butelek. "Klienci je lubią"24.01.2020 14:59
Źródło zdjęć: © Pixabay.com

Coca-Cola nie planuje w najbliższym czasie rezygnować z wykorzystania plastiku podczas produkcji swoich napojów. Wygoda klientów jest ważniejsza od ewentualnych korzyści dla środowiska. Plastikowe butelki będą dalej w produkcji, bo klienci je po prostu lubią.

Temat ochrony środowiska i eliminacji z codziennego życia plastikowych produktów, które można łatwo zastąpić na przykład drewnianymi czy papierowymi, jest głośny od dłuższego czasu.

W ubiegłym roku odważną decyzję w tym zakresie podjęła sieć sprzedaży Lidl, rezygnując ze sprzedaży plastikowych akcesoriów do grillowania, zaś zaledwie wczoraj informowaliśmy o podobnym ruchu ze strony sieci restauracji McDonald's.

Teraz do kolekcji dochodzi stanowisko Coca-Coli, o którym informuje serwis wirtualnemedia.pl i które dla wielu osób może być zaskakujące.

Jak się okazuje, Coca-Cola nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z plastiku, bo ten jest po prostu wygodny dla klientów. Butelki są wówczas lekkie i można je wygodnie wielokrotnie zamykać. Takie spostrzeżenia padły z ust Beatriz “Bea” Perez – wiceprezes firmy odpowiedzialnej m.in. za zrównoważony rozwój – podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w wywiadzie dla BBC.

Jeszcze nie wszystko stracone

Prezes Beatriz Perez zaznacza jednak, że w przyszłości sytuacja może się zmienić, choć tutaj nie padają żadne konkrety. Nagła rezygnacja z plastikowych opakowań nie jest w jej ocenie możliwa z uwagi na przyzwyczajenia klientów, a zastosowanie wyłącznie szklanych i aluminiowych mogłoby ponadto zwiększyć ślad węglowy firmy.

Warto jednak dodać, że Coca-Cola zobowiązała się wcześniej, że do 2030 roku będzie odzyskiwać tyle odpadów z opakowań, ile sama ich produkuje. Przy okazji do tego czasu ma też zostać wdrożona produkcja nowych butelek w połowie tworzonych z materiałów z recyklingu.

Według raportu Greenpeace, Coca-Cola jest obecnie największym globalnym producentem śmieci. Zgodnie z wyliczeniami BBC, produkuje około 200 tysięcy butelek na minutę, co przekłada się na około 3 tony plastikowych opakowań rocznie.

McDonald's eliminuje plastikowe słomki

Analizując podejście Coca-Coli do tematu ochrony środowiska poprzez ewentualną zmianę opakowań produktów, warto wziąć pod uwagę odważny ruch w restauracjach McDonald's. W całej Polsce znikną z nich między innymi plastikowe słomki, a ma to być dopiero początek dużo większych zmian.

Wprowadzenie papierowych odpowiedników poprzedzono licznymi badaniami, w których sprawdzono wytrzymałość i funkcjonalność nowych słomek. Jak widać, choć przyzwyczajenie klientów zapewne było tu brane pod uwagę, ostatecznie wygrała chęć wyeiliminowania materiałów szkodliwych dla środowiska.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.