Cloud computing ograniczy piractwo wśród graczy?

Cloud computing ograniczy piractwo wśród graczy?27.03.2009 13:30

Model cloud computing zaczyna budzić coraz większe zainteresowanie ze strony producentów i wydawców gier. Jednym z jego największych atutów jest bowiem możliwość znaczącego ograniczenia piractwa wśród graczy.

Istotą modelu cloud computing jest zapewnienie użytkownikom możliwości przetwarzania i przechowywania danych na serwerach usługodawców w zamian za opłaty abonamentowe. Tego typu rozwiązanie może okazać się bardzo atrakcyjne dla producentów i wydawców gier. Jego atuty prezentował podczas konferencji GamesBeat 200. Denis Dyack, założyciel firmy Silicon Knights, znanej jako producent gry Too Human dla konsoli Xbox 360.
Bardzo ważną przesłanką zachęcającą do wdrożenia nowego modelu ma być możliwość znaczącego ograniczenia piractwa. Obecnie sprzedaż gier dla komputerów i konsol wiąże się z rozpowszechnianiem oprogramowania zapisanego na nośnikach optycznych lub dostarczaniem go za pośrednictwem Internetu. Jeśli jednak producenci sięgną po cloud computing to gry będą funkcjonowały przede wszystkim po stronie serwerów, a do użytkowników zostaną przesłane przetworzone już informacje. Oferowanie gier jako usług sieciowych w zamian za opłaty abonamentowe to według Denisa Dyacka "fundamentalna zmiana". Wskazuje na możliwość dokonania przełomu w zakresie zwalczania piractwa wśród graczy, zwracając uwagę na fakt, że "nie trzeba będzie niczego pobierać". Przeniesienie przetwarzania informacji na serwery spowoduje zatem wyeliminowanie składnika, którego kradzież zapewniała możliwość nielegalnego uruchamiania danej gry. Dyack dodaje także, że jest to szczególnie istotne w kontekście "Chin i innych państw w Azji, które mają zupełnie
odmienne regulacje w zakresie własności intelektualnej".

O tym, że Denis Dyack nie jest odosobniony w swych poglądach można się przekonać zapoznając się z projektem usługi OnLive, zaprezentowanym podczas imprezy Game Developer Conference 2009. Informowaliśmy o nim w artykule "OnLive - usługa, która zniszczy Xboksa, PS3, Wii i wymagania sprzętowe na PC?".

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.