Chmura zrewolucjonizuje świat... Dlaczego więc jej nie ufamy

Chmura zrewolucjonizuje świat... Dlaczego więc jej nie ufamy17.11.2015 15:30

Chmury szybko stały się rewolucją w cyfrowym świecie. Prosty i szybki dostęp do danych z dowolnego urządzenia, za pomocą przeglądarki to przewaga, której nie sposób nie docenić w dzisiejszym multiplatformowym świecie. A jednak wciąż nie brakuje sceptyków, którzy do przechowywania danych w chmurze - czyli "niewiadomo gdzie" - podchodzą z dużymi obawami. Żadnych nie mają za to specjaliści od domen. Na tym rynku, mimo że pojawiły się nowe, egzotyczne rozszerzenia - wciąż niepodzielnie króluje tradycyjna, swojsko brzmiąca .pl i żadne .xyz w najbliższej perspektywie nie zagrozi jej pozycji.

Bo rynek domen jest już bardzo stabilny, co jednak nie znaczy jednak że nudny. Bo choć przeważa opinia, że dzisiaj wybór domeny nie wpływa na pozycjonowanie, eksperci podkreślają, że znaczy, to, że domena nie jest ważna w ogóle. - Domena, która odpowiednio, jednoznacznie kojarzy się z prowadzonym biznesem sprawia, że klienci lub użytkownicy strony bez problemu na nią trafiają i do niej wracają, a to wpływa na lepszą pozycję strony w wyszukiwarce - argumentuje Aleksandra Strzelecka-Jaroszek z nazwa.pl.

To prawda, ale jednak nie jest w pozycjonowaniu kluczowe. Choć... tylko wtedy gdy mówimy o Google. Fakt, że zwykle o nim mówimy, nie zmienia tego, że na przykład w Bingu, wyszukiwarce Microsoft, słowa kluczowe uwzględnione w domenie są dalej bardzo ważnym czynnikiem podczas ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto jednak wspomnieć, że trudno będzie zarejestrować domenę z popularnymi frazami na rynku pierwotnym. Wiele domen generycznych jest już zajętych, często można zakupić je na rynku wtórnym np. na giełdzie domenowej.

Na pozycjonowanie nie wpływają także rozszerzenia, choc tu eksperci zgodnie przyznają, że: - Polacy największym zaufaniem darzą domeny polskie i europejskie. Jeśli więc chodzi o wspomniane domeny tematyczne, to jeszcze przez dłuższy czas będą one miały spore trudności z przebiciem się do świadomości polskich internautów i zdobyciem ich zaufania - przestrzega Aleksandra Strzelecka-Jaroszek i dodaje, że nowe rozszerzenia nie mają dobrej opinii, bo charakteryzują się bardzo dużym procentem podejrzanych stron.

Stabilny i dość przewidywalny rynek domen nie rozwija się jednak w połowie tak dynamicznie jak cloud computing i to na to, firmy powinny zwrócić szczególną uwagę. Dzisiaj - choć zmienia się to z każdą chwilą - zaufanie do rozwiązań chmurowych wciąż nie jest tak wysokie, jakie być powinno - nie mają wątpliwości eksperci, którzy podkreślają jednak, że chmury - choć bezpieczniejsze od tradycyjnych dysków - także mogą sprawiać problemy. Zwykle jednak - winnym jest człowiek. Jak przy słynnym już wycieku zdjęć z iCloud, gdzie chmurowe zasieki nie zostały pokonane systemowo, a zawiódł jedynie niewystarczający system weryfikacji.

No właśnie... Jak wybrać bezpieczny i tani wirtualny dysk? By ułatwić wybór, przyglądamy się aż siedmiu propozycjom: iDrive od Apple, Dropbox, OneDrive od Microsoftu, Google Drive, Amazon Cloud Drive, Box z którego korzysta część amerykańskich korporacji i uniwersytetów oraz Mega, za który odpowiada... znany w USA przestępca i jednocześnie idol wielu internautów.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.