"Celem jest 5 procent udziału w rynku". Rozmawiamy z Erikiem Chenem, wiceprezydentem Asusa

"Celem jest 5 procent udziału w rynku". Rozmawiamy z Erikiem Chenem, wiceprezydentem Asusa06.04.2017 17:49
Źródło zdjęć: © Asus

Jakiś czas temu mieliśmy okazję porozmawiać z Erikiem Chenem, wiceprezydentem Asusa. Pytaliśmy o rynek smartfonów, plany firmy na najbliższy czas, a także jej pozycję na polskim rynku.

Oto, co powiedział Eric Chen…

...podsumowując obecną sytuację Asusa na rynku mobilnym:
_Choć od lat jesteśmy liderem w innych kategoriach, to dopiero w 2014 roku zdecydowaliśmy się wkroczyć na rynek smartfonów. W ciągu ostatnich trzech lat udało nam się dostarczyć do sklepów ponad 50 milionów urządzeń, a w samym 2016 roku było to ok. 18 milionów. Nie ukrywamy, że w ostatnich latach skupialiśmy się tylko na wybranych terytoriach - głównie były to niektóre kraje azjatyckie, jak Indie, czy kraje Ameryki Południowej, jak choćby Brazylia. W Europie była to na przykład Rosja, Włochy czy Francja. W 2017 roku zamierzamy wejść na wszystkie rynki i zacząć prawdziwie globalny biznes. Jeśli chodzi o nasze oczekiwania, nie chcemy na razie mówić o konkretnych liczbach sprzedanych egzemplarzy. Celem jest 5% udziału w rynku. _

...o cenie nowego Zenfone’a AR:
Nie chcemy jeszcze ujawniać ostatecznej ceny tego urządzenia. Cały czas nad nim pracujemy. Mogę jednak zapewnić, że z pewnością będzie ona atrakcyjna. Odkąd pojawiliśmy się na tym rynku, proponujemy klientom przystępną cenę za wyjątkowe osiągi i zapewniam, że i tym razem nie będzie inaczej. To na pewno nie będzie jeden z najdroższych smartfonów.

...o tym, co wyróżnia polski rynek od innych i jak odnajduje się na nim Asus:
Ostatnie badania GfK pokazują, że polski rynek smartfonów jest mniej więcej w połowie podzielony między operatorów a sprzedaż urządzeń bez kart SIM. Ta druga część mocno w Polsce rośnie - co jest dla nas dobrą wiadomością, bo nie jest w końcu tajemnicą, że nasze urządzenia nie są u tychże operatorów dostępne.

Druga rzecz to obecne na polskim rynku marki - a może nawet nie sama ich obecność, ale to, jak rynek jest między nie podzielony. Czołówka w Polsce okupuje ok. 75% rynku, to Samsung, Huawei i Apple lub LG – zależnie od tego czy mówimy o wartościach czy ilościach. Pozostałe marki nie osiągnęły pułapu 5% udziałów. Globalnie wygląda to nieco inaczej, miejsca za Samsungiem i Apple’m zajmują 3 marki z Chin reprezentując łącznie ok. 60% światowej sprzedaży. Rok 2016 w Polsce potwierdził apetyt i aspiracje Huawei, który systematycznie odbierał udziały Samsungowi. Na świecie, sytuacja z chińskimi markami wygląda podobnie: ich strategia jest bardzo agresywna, skoncentrowana na odbieraniu udziałów Samsunga i Apple’a. W Polsce poza Huaweiem i próbującym mocniej działać Xiaomi, inne marki z Chin nie są jeszcze zauważalne.

Dla nas to bardzo dobra sytuacja. Polscy klienci zwracają dużą uwagę na markę, a naszą bardzo dobrze znają z rynku komputerowego. W naszej ofercie mamy obecnie propozycje w każdym segmencie cenowym, Co więcej, stawiając na wyjątkowy design i techniczne innowacje, jeszcze poszerzamy grupę odbiorców. Zenfone AR będzie w końcu pierwszym szeroko dostępnym smartfonem z 8GB pamięci RAM aby w pełni doświadczyć zalet rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości.

_Jestem pewien, że to dla nas znakomity moment. Naszym celem, podobnie jak globalnie, jest 5 procent udziału w rynku. W tym momencie jesteśmy obecni tylko na rynku telefonów bez karty SIM - tam taki udział już mamy. To oczywiście nie oznacza 5 procent całości, ale jeśli właśnie to osiągniemy w tym roku, będziemy zadowoleni. A w planie na najbliższe 12 miesięcy mamy też pojawienie się u operatorów. _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.