Canon USA nie ma poczucia humoru?

Canon USA nie ma poczucia humoru?17.02.2009 12:00

Amerykański oddział firmy Canon zwrócił się do przedstawicieli serwisu blogowego Wordpress.com ze skargą na działalność autora publikowanego tam bloga satyrycznego "Fake Chuck Westfall". Zdaniem Canona bloger bezprawnie używał znaku przypominającego logo firmy jak również nazwiska C. Westfalla, technologicznego guru spółki.

Chuck Westfall to postać znana i szanowana w świecie cyfrowej fotografii. Od 2. lat współpracuje on z firmą Canon, obecnie pełniąc funkcję dyrektora działu Media & Customer Relationship. Na dużych imprezach fotograficznych, takich jak Photokina czy PMA jest przedstawicielem technologicznym Canona. Udziela też porad dotyczących fotografii za pośrednictwem serwisów internetowych Digital Journalist czy też Photography Blog.
Blog Fake Chuck Westfall - http://fakechuckwestfall.wordpress.com/ to satyryczne podejście do tematu fotografii cyfrowej. Jego autor, podszywając się - czego zresztą nie ukrywa, jak wskazuje nazwa bloga - pod prawdziwego C. Westfalla, w zabawny sposób przedstawia i komentuje informacje dotyczące spółki Canon, np.: "Uważamy w Canonie, że szum jest ważną częścią cyfrowej fotografii, co jasno pokazaliśmy w [aparatach] EOS 50. i EOS 5D Mark II".

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Tymczasem we wpisie datowanym na 14 lutego fałszywy Westfall ( jego prawdziwa tożsamość pozostaje nieznana ) poinformował, że blog najprawdopodobniej zostanie zamknięty. Spółka Wordpress otrzymała bowiem pismo - http://fakechuckwestfall.files.wordpress.com/2009/02/982873542.pdf od kancelarii prawniczej reprezentującej interesy Canona, w którym sformułowane były zarzuty pod adresem autora bloga w tym m.in. użycie znaku graficznego stylizowanego na logo firmy, podszywanie się pod C. Wesftalla i ujawnienie prywatnych informacji dotyczących jego rodziny. Prawnicy, sugerując, że istnienie bloga może wprowadzać w błąd klientów firmy, domagali się usunięcia z niego wspomnianych treści, jak również wykasowania konta jego autora oraz przekazania jego informacji personalnych i kontaktowych.

Roszczenia te Wordpress przekazał "fałszywemu Chuckowi" z adnotacją, że na dostosowanie się do nich autor ma 48 godzin. Jak się wkrótce okazało, władze Wordpress nie zamierzają zamykać bloga - http://thomashawk.com/2009/02/canon-has-no-sense-of-humor-tries-to-shut-down-fake-chuck-westfall-blog.html, uznały bowiem, że do części zarzutów autor się dostosował, a inne były bezzasadne.

A tymczasem popularność bloga rośnie, za co jego autor w najnowszym wpisie nie omieszkał podziękować kancelarii Loeb & Loeb, jak i jej klientowi, Canonowi.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.