Brytyjska armia tworzy brygadę wojowników Facebooka

Brytyjska armia tworzy brygadę wojowników Facebooka02.02.2015 14:37
Źródło zdjęć: © Giznet.pl

W XXI wieku to media społecznościowe są polem bitwy o rząd dusz. Dostrzegają to reklamodawcy, dostrzegają terroryści, dostrzega też i wojsko. Brytyjska armia postanowiła nawet powołać osobną brygadę przeznaczoną do działań tylko w nich.

Nowa jednostka powstanie na bazie istniejącej od 1998 roku 15. Grupy Operacji Psychologicznych, która prowadziła o tej pory lokalne afgańskie radiostacje, drukowała plakaty oraz ulotki informacyjne. Teraz jednak jednostka ta przekształci się w 77. brygadę, której żołnierze będą na Twitterze, YouTube, Facebooku i w innych mediach społecznościowych przekonywać pozostałych użytkowników do racji brytyjskiego rządu. 77. Brygada, która stacjonować będzie w Hermitage w hrabstwie Berkshire, ma liczyć około 1,5-2 tysięcy żołnierzy.

Ale zadania żołnierzy nowej formacji nie będą się ograniczały jedynie do białej propagandy, a jej oznaczenie nie jest przypadkowe. Wcześniejszą brygadą brytyjskiej armii noszącą numer numer 77 była 77 Indyjska Brygada Piechoty, która w latach 1943-1944 walczyła w Birmie. Oddział ten, utworzony w Indiach w 1942 roku, prowadził działania głęboko na tyłach wojsk japońskich, odnosząc spore sukcesy w prowadzeniu walki partyzanckiej. Nowa brygada będzie nosić takie samo godło jak jednostka z czasów II wojny światowej, będzie też zajmowała się prowadzeniem podobnych, niekonwencjonalnych zadań, do których brytyjskie dowództwo zaliczyło szerzenie dezinformacji, prowadzenie operacji „pod fałszywą flagą” oraz zbieranie danych wywiadowczych. Swoje działania ma koordynować z innymi rodzajami sił zbrojnych.

Jednostka formalnie ma powstać w kwietniu tego roku. Rekrutacja do niej rozpocznie się wiosną i obejmie zarówno żołnierzy w służbie czynnej, jak i rezerwistów. W pierwszej kolejności mają do niej zostać skierowani żołnierze, którzy posiadają już doświadczenie dziennikarskie i są obyci z mediami społecznościowymi.

- Celem przyświecającym utworzeniu 77 brygady jest połączenie wielu istniejących i powstających dopiero możliwości, jakie są niezbędne do tego, by sprostać wyzwaniom współczesnych konfliktów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że na współczesnym polu bitwy można wpłynąć na działania innych stron dzięki metodom, które niekoniecznie muszą wiązać się ze stosowaniem fizycznej przemocy - stwierdził rzecznik brytyjskiej armii. Wielka Brytania nie jest jedynym państwem, którego siły zbrojne zdecydowały się powołać jednostkę prowadzącą działania w sieciach społecznościowych. Już kilka lat temu podobny oddział został sformowany w Izraelu.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.