Blu-ray wygrał - tylko kto go kupi?

Blu-ray wygrał - tylko kto go kupi?25.02.2008 12:30
Źródło zdjęć: © IDG

Standard Blu-ray co prawda wygrał tzw. wojnę formatów - ale nie znaczy to, że jego zwycięstwo na rynku wideo wysokiej rozdzielczości jest przesądzone - mówią analitycy z firm Gartner oraz iSuppli. Głównym konkurentem płyt Blu-ray w tym sektorze nie jest jednak żaden inny nośnik optyczny lecz internetowe serwisy wideo dostarczające materiały HD bezpośrednio do komputera lub stacjonarnego odtwarzacza w domu klienta.

Zdaniem ekspertów, jest całkiem możliwe, że promowany przez Sony format - mimo iż przed kilkoma dniami wreszcie pokonał HD DVD - wcale nie jest "skazany na sukces rynkowy". Nie wiadomo bowiem, czy w świecie popularyzujących się łączy szerokopasmowych i wydajnych systemów P2P konsumenci tak naprawdę wciąż potrzebuję fizycznego nośnika filmów. _ "Teraz, po rozstrzygnięciu trwającej lata "wojny formatów", pojawia się nowe pytanie - czy w świecie wideo dostarczanego przez Internet klienci będą wciąż chcieli korzystać z jakiegokolwiek nośnika optycznego" _ - zastanawia się David Carnevale z iSuppli.

Źródło zdjęć: © Odtwarzacz Sony BlueRay (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © Odtwarzacz Sony BlueRay (fot. IDG)

W ostatnich miesiącach w USA coraz bardziej popularyzują się serwisy wideo, dostarczające klientom filmy w HD za pośrednictwem Internetu ( można je kupić m.in. w iTunes oraz w Amazon.com ). Takie rozwiązanie ma oczywiście pewne wady ( wielu klientów lubi gromadzić kolekcję płyt z filmami ), jednak ma także wiele zalet - choćby łatwy dostęp do ogromnej kolekcji filmów, czy niższe ceny. Zdaniem Carnevale'a, popularyzowanie się takich serwisów z czasem sprawi, że filmy dystrybuowane na fizycznych nośnikach znikną z rynku.

Zjawisko to może zostać znacznie przyspieszone, jeśli ceny sprzętu i nośników HD wkrótce gwałtownie nie spadną. Większość sprzedawanych obecnie komputerów jest już w stanie odtworzyć filmy HD - klienci mogą więc stwierdzić, że skoro posiadany już przez nich sprzęt jest w stanie obsłużyć pobrany z sieci materiał HD, to inwestycja w urządzenia obsługujące Blu-ray może okazać się zbędnym wydatkiem.

_ "Większość producentów wciąż próbuje przekonać klientów, że inwestycja w stacjonarny odtwarzacz płyt HD jest niezbędna. Jednak konsumenci coraz częściej zaczynają postrzegać internetowe systemy dystrybucji wideo jako rozsądną alternatywę dla takich urządzeń" _ - czytamy w raporcie Gartnera.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.