Blu-ray: wojna jeszcze nie jest wygrana?

Blu-ray: wojna jeszcze nie jest wygrana?29.04.2008 12:00
Źródło zdjęć: © Blue-Ray.com

Promowany przez koncern Sony format Blu-ray wygrał co prawda batalię z konkurencyjnym standardem HD DVD, jednak nie znaczy to, że zwyciężył już w wojnie o panowanie w salonach - twierdzą analitycy firmy ABI Research w najnowszym raporcie. Ich zdaniem Blu-ray będzie musiał teraz stoczyć trudniejszą bitwę - tzn. wyprzeć z rynku format DVD.

Zdaniem analityków, przedstawiciele Sony zdecydowanie pospieszyli się z ogłaszaniem swojego zwycięstwa - z badań przeprowadzonych przez ABI Research wynika, że odtwarzacze Blu-ray popularyzują się wyjątkowo wolno. Specjaliści wyliczyli, że 85. wszystkich sprzedanych do tej pory na świecie urządzeń odtwarzających ten format to konsole PlayStation3 ( pozostałe 15% stanowią czytniki pecetowe oraz stacjonarne odtwarzacze i nagrywarki ). Zdaniem analityków, oznacza to, że liczba osób, które świadomie i celowo nabyły odtwarzacz Blu-ray jest znacznie niższa, niż utrzymuje Sony - zdecydowana większość kupujących otrzymało funkcję odtwarzania filmów przy okazji zakupu konsoli ( wątpliwe bowiem jest, by ktoś kupował konsolę głównie do oglądania filmów ).

Źródło zdjęć: © (fot. Verbatim)
Źródło zdjęć: © (fot. Verbatim)

Z prognoz przygotowanych przez ABI Research wynika, że na prawdziwe spopularyzowanie się urządzeń obsługujących standard Blu-ray trzeba będzie jeszcze poczekać nawet do pięciu lat. Z raportu dowiadujemy się także, że jednym z ważniejszych czynników, utrudniających upowszechnianie się nowego formatu jest to, że obecnie ok. 35% dostępnych na rynku odtwarzaczy DVD wyposażone jest w funkcję podnoszenia rozdzielczości obrazu ( co znacząco podnosi jego jakość na telewizorach HD ). Co więcej, ABI prognozuje, że w najbliższych latach w taką funkcję wyposażonych będzie ok. 60% wszystkich trafiających na rynek odtwarzaczy DVD.

Według analityków, podstawowym narzędziem promocyjnym firm promujących standard Blu-ray powinno być w najbliższych miesiącach i latach obniżanie cen urządzeń. Ich wysokie ceny są bowiem głównym czynnikiem zniechęcającym klientów do zakupów.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.