Blu-ray na prowadzeniu

Blu-ray na prowadzeniu24.04.2007 14:00

Firmy wspierające format Blu-ray mają powody do świętowania - czasopismo Home Media Magazine poinformowało właśnie, że konsumenci w USA zdecydowanie chętniej kupują filmy wydane na krążkach Blu-ray, niż w konkurencyjnym standardzie HD DVD.

*Firmy wspierające format Blu-ray mają powody do świętowania - czasopismo Home Media Magazine poinformowało właśnie, że konsumenci w USA zdecydowanie chętniej kupują filmy wydane na krążkach Blu-ray, niż w konkurencyjnym standardzie HD DVD. Z danych HMM wynika, iż 70% wszystkich filmów wydanych na "nośnikach następnej generacji" stanowiły tytuły wydane na krążkach Blu-ray. *

Źródło zdjęć: © Casino Royale na Blu-ray
Źródło zdjęć: © Casino Royale na Blu-ray

Reszta rynku - czyli 30% - należy do formatu HD DVD. Co ciekawe, jeszcze w styczniu oba standardy szły "łeb w łeb" - ich sprzedaż była porównywalna. Blu-ray przyśpieszył w lutym i w marcu ( pod koniec tego miesiąca 75% filmów sprzedawanych na nowych nośnikach stanowiły obrazy wydane na Blu-ray ).

Z analiz HMM wynika też, że gdy klienci mogą kupić ten sam film w obu formatach, to częściej wybierają Blu-ray. Przykładem może być film "Infiltracja" ( The Departed ), wydany w obu formatach w USA 13 lutego. W ciągu sześciu tygodni od premiery na płycie Blu-ray kupiło go 53,6 tys. klientów, zaś na krążki HD DVD - 31,6 tys.

Home Media Magazine informuje także, że w pierwszym kwartale na liście 10 najlepiej sprzedających się filmów wydanych w nowych formatów aż 8 tytułów stanowiły pozycje wydane w standardzie Blu-ray. Na jej pierwszym miejscu znalazł się najnowszy film o Jamesie Bondzie - "Casino Royale" ( z wynikiem 59,7 tys. sprzedanych kopii ).

Łącznie od stycznia do marca klienci w USA kupili 1,2 mln filmów na nowych nośnikach - 832,5 tys. z nich stanowiły filmy na płytach Blu-ray, zaś 359,3 tys. - na HD DVD.

Zdaniem analityków, dobry wynik Blu-ray jest konsekwencją tego, iż format ten wspiera aż sześć dużych wytwórni filmowych, zaś HD DVD - jedynie trzy. To sprawia, iż wybór filmów na Blu-ray jest znacznie większy.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.