BlackBerry ma sposób na sukces! Aplikacje z Google Play

BlackBerry ma sposób na sukces! Aplikacje z Google Play01.02.2013 13:49
Źródło zdjęć: © giznet.pl

Największa słabość nowych, dobrze wykonanych i cieszących oko mobilnych OS-ów? Są nimi oczywiście aplikacje, a właściwie ich brak.

Nic tak nie zniechęca do korzystania z nowego smartfona lub tabletu, jak skromna liczba aplikacji dostępnych na starcie systemu operacyjnego. Przekonać się o tym mogli właściciele słuchawek z Windows Phone, którzy do tej pory nie doczekali się, między innymi, kombajnów społecznościowych, od dawna cieszących się popularnością wśród użytkowników Androida i iOS. Zdaje się, że BlackBerry (do niedawna RIM –. Research In Motion) uda się uniknąć losu konkurenta.

Kanadyjski producent smartfonów i dedykowanego im systemu operacyjnego pochwalił się dwa dni temu istnieniem pokaźnej liczby aplikacji na półkach swojego wirtualnego sklepu. Z ust Martyna Mallicka dowiedzieliśmy się, że w BlackBerry World znajduje się obecnie ponad 7. tysięcy aplikacji, z których 1000 należy do kategorii „premium”. Nie zapomniano o haczyku.

Mallick, który w BlackBerry pełni funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za rozwój biznesu, w rozmowie z dziennikarzami zaznaczył, że 4. procent wszystkich aplikacji (w BB World) stanowią tytuły przeniesione z Androida. Dlaczego tak się dzieje? Najlepszym przykładem wyjaśniającym ten stan rzeczy wydaje się być sama aplikacja Skype. Jej natywne wersje powstały dla systemów Windows Phone (Skype od ponad roku jest własnością Microsoftu)
, iOS i Android. Okazuje się, że prostsze jest przerobienie aplikacji dla tego ostatniego systemu niż napisanie jej od nowa dla BlackBerry OS. Prostsze, lecz nie bardziej opłacalne.

Pracujący dla Kanadyjczyków Alec Saunders, wiceprezes ds. relacji z twórcami oprogramowania, powiedział w rozmowie z serwisem ReadWrite, że programiści piszący aplikacje dedykowane BlackBerry OS 1. będą mogli liczyć na lepsze warunki współpracy niż ci, którzy robią kopię tych obecnych już w sklepie Google Play. Wszystkie szczegóły na ten temat poznamy dopiero w przyszłym tygodniu podczas konferencji BlackBerry Jam Europe w Amsterdamie, jednak już teraz możemy poznać kilka interesujących przywilejów czekających na ambitnych programistów.

Sanders zasugerował, że deweloperzy natywnych aplikacji otrzymają lepszą promocję (widoczność) w sklepie BlackBerry niż ci, którzy skorzystają z możliwości przeniesienia aplikacji z poza systemu. Powód tego jest jasny i nie powinien nikogo dziwić –. aplikacje stworzone a nie emulowane na BB OS 10 będą po prostu lepsze pod względem wyglądu i szybkości działania.

Pytanie tylko, czy w ogóle się pojawią.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.