Bank Pekao S.A. wprowadza nowe usprawnienie dla klientów. W końcu nadgonią konkurencję

Bank Pekao S.A. wprowadza nowe usprawnienie dla klientów. W końcu nadgonią konkurencję16.12.2019 13:07
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Pekao S.A. stał się dziewiątym bankiem, który udostępnił swoim klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon z wykorzystaniem systemu Blik. Do tej pory usługa była dostępna m.in. w mBanku i PKO BP. Bank finalizuje też prace nad nową aplikacją.

Bank Pekao S.A. wprowadził usługę, umożliwiającą swoim klientom wykonywanie przelewów na telefon z wykorzystaniem systemu Blik - poinformował Polski Standard Płatności, operator Blika. Aby móc cieszyć się błyskawicznymi przelewami, należy powiązać swój numer telefonu z rachunkiem bankowym - najłatwiej zrobić to za pomocą aplikacji PeoPay.

- Czasy, kiedy do przekazania pieniędzy drugiej osobie trzeba było znać długi numer rachunku, a odbiorca otrzymywał pieniądze po minimum kilku godzinach lub dopiero następnego dnia, odchodzą w przeszłość. Dziś na całym świecie widać wyraźny trend do wprowadzania płatności natychmiastowych. Klienci tego oczekują. Blik oferuje takie rozwiązanie i staje się ono praktycznie powszechne z chwilą udostępnienia przez Bank Pekao S.A - mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.

Pekao S.A. stał się dziewiątym bankiem, który umożliwił swoim klientom wykonywanie przelewów na numer telefonu Blik. Usługę prowadzą już: Santander Bank, PKO BP, mBank, Credit Agricole, Alior Bank, Getin Bank, ING Bank Śląski i Bank Millennium.

- Korzystanie z bankowości mobilnej staje się codziennością. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi zarządzanie ich osobistym budżetem. Nośnikiem najbardziej innowacyjnych rozwiązań bankowych są najczęściej aplikacje mobilne. W Banku Pekao S.A. wdrażamy usługi i produkty, które są dla klientów wygodne, potrzebne i łatwe. Wdrożenie przelewów BLIK na telefon sprawia, że możemy poszczycić się najszerszą na rynku ofertą w tym zakresie - mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności z Banku Pekao S.A.

Bank Pekao S.A. udostępnia kolejne funkcje Blika od czerwca 2018 roku. Do tej pory klienci banku za pomocą systemu Blik mogli dokonywać płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, a także wpłacać i wypłacać pieniądze z bankomatu.

Bank kończy również prace nad aplikacją mobilną trzeciej generacji PeoPay 3.0, która ma się ukazać na rynku na początku 2020 roku. Pekao S.A. zapowiada, że będzie ona bogata w nowoczesne metody zarządzania finansami. Ponadto klienci mogą się spodziewać integracji z asystentem głosowym Google oraz nowego wyglądu. Zniknie między innymi charakterystyczne menu umieszczone na kole.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.