Badanie: Twitter ma zły wpływ na naszą pamięć

Badanie: Twitter ma zły wpływ na naszą pamięć08.09.2009 23:00

Grupa naukowców pod kierunkiem dr Tracy Alloway z Uniwersytetu w Stirling przeprowadziła badania mające na celu wyjaśnienie wpływu gier i różnych serwisów (takich jak Twitter, YouTube i Facebook) na tzw. "pamięć roboczą". Wynika z nich m.in, że mikroblogowanie wpływa na nią niekorzystnie, natomiast korzystanie z Facebooka wprost przeciwnie.

"Pamięć robocza" to część pamięci krótkotrwałej, która nie tylko przechowuje informacje lecz pozwala także na ich przetwarzanie, nadzorowanie i koordynację. Zdaniem prowadzącej badania dr Tracy Alloway (objęto nimi dzieci w wieku 11-1. lat) ma ona dla rozwoju człowieka większe znaczenie niż wysokość współczynnika IQ (Iloraz inteligencji).
ZŁE - Twitter, Youtube i pisanie SMS-ów

"_ Podczas korzystania z serwisu Twitter otrzymujesz niekończący się strumień informacji. Są one jednak bardzo zwięzłe i nie masz potrzeby ich przetwarzania. Spada Twoja koncentracja i mniej angażujesz mózg _" - tłumaczy dr Alloway.

Badaczka twierdzi, że niekorzystny wpływ na naszą pamięć ma również korzystanie z serwisów takich jak YouTube oraz pisanie wiadomości SMS.

DOBRE - Facebook, strategiczne gry wideo i Sudoku

Zdaniem dr Alloway pozytywny wpływ na "pamięć roboczą" mają gry wideo, w których występują elementy strategii oraz zabawa z łamigłówkami sudoku. Ponadto pani psycholog twierdzi, że podobne efekty otrzymamy kontaktując się ze znajomymi osobami za pośrednictwem serwisu Facebook.

ADHD i IQ

Dr Alloway stwierdziła też, że częste oglądanie telewizji w przypadku dzieci powiązane jest z występowaniem u nich zespołu ADHD ( Attention Deficit Hyperactivity Disorder, czyli Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ), natomiast intensywne pisanie SMS-ów może mieć niekorzystny wpływ na ich iloraz inteligencji.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.