Aż 49 minut dziennie spędzają Polacy oglądając wideo w internecie

Aż 49 minut dziennie spędzają Polacy oglądając wideo w internecie29.08.2019 19:58
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

49 minut to i tak krócej niż średnia światowa – internautom na całym globie zajmuje to 67 minut dziennie, czyli o całych 11 minut więcej niż w 2017 roku – czytamy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com „Wideo w marketingu”. Wideo podbija też rynek reklamy internetowej.

Na tym trendzie najbardziej korzystają giganci. Do Facebooka i Google'a w 2018 roku trafiło już 66 proc. światowych budżetów przeznaczonych na reklamę cyfrową i - biorąc pod uwagę, że 65 proc. firm zwiększyło wydatki na wideo online - widać, że to właśnie ta kategoria cieszy się największym wzięciem. A Facebook i Google są hołubione przez reklamodawców, ponieważ - oprócz zasięgu - dają możliwość bardzo precyzyjnego kierowania reklam. Inne kanały, takie jak: LinkedIn, Pinterest, Snapchat i Twitter, pochłaniają 11% z ogółu budżetów, bo ich zasięg jest znacznie mniejszy.

Ale nie tylko media społecznościowe są beneficjentem tych wzrostów. Dynamicznie rośnie również liczba użytkowników platform SVOD, czyli takich, które oferują dostęp do filmów i seriali w modelu subskrypcyjnym. Znaczy to nie mniej, nie więcej tylko tyle, że nasza skłonność do płacenia za treści wysokiej jakości rośnie, ale chęć "płacenia" za dostęp własnym czasem, czyli oglądaniem reklam, nie spada. Serwisy AVOD, w których materiałom wideo towarzyszą przekazy marketingowe, nie mają się na razie czego obawiać.

Póki co, wydaje się, że wideo online dopiero się rozkręca. Już ponad połowa największych reklamodawców w Polsce wykorzystuje ten format, by dotrzeć do młodszych konsumentów, którzy tradycyjną telewizję oglądają rzadko lub wcale, a będzie ich - jak prognozują eksperci - przybywać. Segment ten - według agencji Starcom - rośnie najszybciej na rynku reklamy internetowej (+13,1% względem 2017 r.).

Największe budżety marketingowe trafiają do YouTube'a i Facebooka, ale to również tymi platformami wstrząsały ostatnio przeróżne skandale. Na tyle głośne, że reklamodawcy raz po raz, grozili ich bojkotem. I nic dziwnego, marki, których reklamy pojawiły się przy treściach pedofilskich lub wspierających terroryzm musiały zdecydowanie zareagować i YouTube, mimo że też nie zwlekał, wyszedł z tego kryzysu posiniaczony.

Okazało się bowiem, że za szybującymi zasięgami, oprócz oczywistych korzyści, kryją się też niebezpieczeństwa, a YouTube nie ma dość skutecznych narzędzi, by je całkowicie wyeliminować. Twórcy, a to przecież oni są paliwem napędzającym popularność platformy, nie zawsze bowiem czują się odpowiedzialni za tworzone materiały. Dla znacznej części to zwyczajna, czasem dziwnie pojmowana, rozrywka, z którą marki nie chcą być kojarzone.

Brand safety to jednak nie jedyne zmartwienie reklamodawców. Oprócz nich rynek boryka się z wadliwymi metodami emisji i niedostateczną kontrolę widoczności reklamy. Gdzie więc warto reklamować się przez content wideo? Mimo wszystko, prym wciąż wiedzie YouTube, o czym świadczą statystyki.

Kto ogląda filmy na YouTube?

● Liczba widzów w wieku od 18 do 34 lat i od 18 do 49 lat, którzy oglądają YouTube (nawet jeśli liczyć tylko wersję na urządzenia mobilne), jest większa niż w przypadku jakiejkolwiek telewizji kablowej w Stanach Zjednoczonych.

● Ponad połowa wszystkich wyświetleń w YouTube pochodzi z urządzeń mobilnych. YouTube ma swoje wersje lokalne w ponad 88 krajach.

● YouTube jest dostępny w 76 językach, dzięki czemu może z niego korzystać 95% wszystkich użytkowników internetu.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.