Asystent Google po polsku na coraz większej liczbie urządzeń. Jak włączyć i korzystać?

Asystent Google po polsku na coraz większej liczbie urządzeń. Jak włączyć i korzystać?30.05.2019 13:35
Źródło zdjęć: © WP.PL

Asystent Google po polsku działał dotychczas jedynie na smartfonach, ale coraz więcej urządzeń otrzymuje wsparcie polskojęzycznego asystenta. Asystent Google przemówił ostatnio w języku polskim na inteligentnych ekranach i głośnikach.

Asystent Google w języku polskim zawitał do Polski już w styczniu tego roku, ale przez długi czas mogliśmy z niego korzystać jedynie za pośrednictwem smartfonów. Co więcej nie wszystkie funkcje i komendy działały poprawnie – jak działa Asystent Google po polsku testowaliśmy tutaj. Teraz Google wprowadza swoją usługę w naszym języku również na inne urządzenia.

Asystent Google na inteligentnych ekranach i głośnikach

Kilka dni temu pisaliśmy, że lista języków obsługiwanych przez inteligentne ekrany z Asystentem została rozszerzona o brazylijską odmianę portugalskiego oraz polski. Tego typu ekrany wciąż nie są w Polsce zbyt popularne, przede wszystkim dlatego, że do tej pory większość urządzeń nie była obsługiwana przez język polski.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Większą popularnością w naszym kraju cieszą się inteligentne głośniki, na których już nieoficjalnie można również uruchomić Asystenta Google po polsku. Wielu osobom udało się uruchomić polskojęzycznego asystenta, jednak są przypadki, gdy ustawienie języka polskiego wciąż nie działa. Według oficjalnego stanowiska Google Polska:

- "Asystent Google nie jest dostępny w języku polskim na urządzeniach Google Home i Smart Display. Pracujemy nad tym, aby był on dostępny na kolejnych kategoriach urządzeń, nie mamy jednak w tej chwili żadnych dodatkowych informacji."

Według niepotwierdzonych informacji Asystent Google ma trafić po polsku na inteligentne głośniki jeszcze w czerwcu, co może potwierdzać możliwość nieoficjalnego uruchomienia asystenta w naszym języku już teraz.

Asystent Google po polsku – jak włączyć?

Jeśli do tej pory nie korzystaliście z Asystenta Google, to włączenie go w języku polskim na smartfornach jest bardzo proste.

  • Wchodzimy w aplikację Google i w menu Więcej wybieramy Ustawienia
  • W Ustawieniach wybieramy Asystent Google
  • Otwiera nam się zakładka Asystenta, w której możemy wybrać język polski

Po skonfigurowaniu Asystenta Google w języku polskim na smartfonie, możemy sparować go również z innymi urządzeniami obsługiwanymi przez Asystenta Google.

Jak zamówić jedzenie z Asystentem Google?

Asystent Google – jak korzystać

Aby skorzystać z Asystent Google na telefonie lub tablecie, należy przytrzymać przycisk ekranu głównego lub powiedz OK Google. Jeśli Asystent Google jest wyłączony, pojawi się prośba o włączenie go. Następnie możemy zadać pytanie lub wypowiedzieć polecenie Asystentowi.

W przypadku telefonów z Androidem w wersji 8.0 lub nowszej można korzystać z Asystenta Google, gdy telefon jest zablokowany. Wystarczy wtedy powiedzieć OK Google, by uruchomić funkcje Asystenta.

Z Asystenta Google możemy korzystać, by w teorii ułatwić nam codzienne zadania. Asystenta możemy zapytać o pogodę czy repertuar kina albo poprosić by zamówił nam taksówkę czy opowiedział dowcip. Nie wszystkie komendy działają prawidłowo w języku polskim, ale warto je wypróbować i samemu ocenić przydatność Asystenta w najbardziej interesujących nas kwestiach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.